Osoba niezadowolona z jakości wykupionej wycieczki w ciągu 30 dni od jej zakończenia powinna złożyć reklamację w biurze podróży. Jeśli organizator wypoczynku nie odpowie na nią w ciągu kolejnych 30 dni, oznacza to, że ją uznał
Reklama
Przed podpisaniem kontraktu z organizatorem wakacyjnego wypoczynku należy dokładnie sprawdzić kondycję finansową organizatora imprezy. Pozwoli to uniknąć przykrych niespodzianek, gdyby okazało się, że biuro ogłosi upadłość przed wycieczką lub w jej trakcie. Trudna sytuacja finansowa biura podróży to także poważne problemy z wyjazdem na wycieczkę i odzyskaniem pieniędzy lub z powrotem do kraju. Gdy przeprowadzona przez nas weryfikacja przedsiębiorcy potwierdzi, że biuro gwarantuje bezpieczne i udane wakacje, to należy dokładnie zapoznać się z umową oraz ogólnym warunkami świadczenia usług turystycznych. To te dokumenty w większości będą rozstrzygały o uprawnieniach turysty niezadowolonego ze świadczonych przez przedsiębiorcę usług.

To jest tylko część artykułu. W pełnej wersji dowiesz się więcej na temat:

Obowiązku powiadamiania

Zakwaterowania i pośredników

Zgłoszenia reklamacji

Odpowiedzialności biura

Zobacz artykuł w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jak odzyskać pieniądze za zmarnowane wakacje.