statystyki

Najbardziej rozpoznawalne unijne rozporządzenie. Polacy podzieleni w sprawie RODO

autor: Sławomir Wikariak22.11.2018, 07:15; Aktualizacja: 22.11.2018, 07:23

Użytkownicy internetu są mocno podzieleni w ocenie skuteczności RODO. Tyle samo osób uważa, że ich dane są lepiej chronione, ile jest przeciwnego zdania.

Badanie przeprowadzone w sierpniu przez IAB Polska na szerokiej próbie internautów pokazuje, że unijne rozporządzenie przebiło się do świadomości internautów. Aż 94 proc. ankietowanych zadeklarowało, że słyszało o RODO. Oznacza to, że stosowane od maja nowe prawo ma wyjątkowo wysoką rozpoznawalność. W ślad za nią idzie też własne przekonanie użytkowników sieci o dobrej znajomości tej regulacji. Aż 41 proc. przebadanych stwierdziło, że zna szczegóły rozporządzenia, a taki sam odsetek, że wie, o co w nim mniej więcej chodzi.

Ta świadomość Polaków znajduje również odzwierciedlenie w liczbie skarg składanych do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W pierwszych trzech miesiącach stosowania RODO wpłynęło ich 2,4 tys., a więc niewiele mniej niż w całym ubiegłym roku.


Pozostało jeszcze 72% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • enk(2018-11-23 05:19) Zgłoś naruszenie 40

    RODO - to legislacyjny syf i 50 metrów mułu. Czyta się to jak chińską gramatykę, którą pocieły myszy.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane