statystyki

Najbardziej rozpoznawalne unijne rozporządzenie. Polacy podzieleni w sprawie RODO

autor: Sławomir Wikariak22.11.2018, 07:15; Aktualizacja: 22.11.2018, 07:23

Użytkownicy internetu są mocno podzieleni w ocenie skuteczności RODO. Tyle samo osób uważa, że ich dane są lepiej chronione, ile jest przeciwnego zdania.

Badanie przeprowadzone w sierpniu przez IAB Polska na szerokiej próbie internautów pokazuje, że unijne rozporządzenie przebiło się do świadomości internautów. Aż 94 proc. ankietowanych zadeklarowało, że słyszało o RODO. Oznacza to, że stosowane od maja nowe prawo ma wyjątkowo wysoką rozpoznawalność. W ślad za nią idzie też własne przekonanie użytkowników sieci o dobrej znajomości tej regulacji. Aż 41 proc. przebadanych stwierdziło, że zna szczegóły rozporządzenia, a taki sam odsetek, że wie, o co w nim mniej więcej chodzi.

Ta świadomość Polaków znajduje również odzwierciedlenie w liczbie skarg składanych do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W pierwszych trzech miesiącach stosowania RODO wpłynęło ich 2,4 tys., a więc niewiele mniej niż w całym ubiegłym roku.


Pozostało 72% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • enk(2018-11-23 05:19) Zgłoś naruszenie 40

    RODO - to legislacyjny syf i 50 metrów mułu. Czyta się to jak chińską gramatykę, którą pocieły myszy.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane