statystyki

RODO: Nie ma potrzeby dublowania zgód na marketing

autor: Sławomir Wikariak27.11.2018, 07:24; Aktualizacja: 27.11.2018, 07:49
To trzeci już poradnik opracowany przez działającą przy resorcie cyfryzacji Grupę Roboczą ds. Ochrony Danych Osobowych. Jego wydanie zbiegło się z półroczem stosowania RODO.

To trzeci już poradnik opracowany przez działającą przy resorcie cyfryzacji Grupę Roboczą ds. Ochrony Danych Osobowych. Jego wydanie zbiegło się z półroczem stosowania RODO.źródło: ShutterStock

Jeśli firma ma zgodę na wysyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną, to nie musi już prosić o dodatkową związaną z przetwarzaniem danych osobowych na podstawie RODO – wynika z poradnika dla branży fintech przygotowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji.

To trzeci już poradnik opracowany przez działającą przy resorcie cyfryzacji Grupę Roboczą ds. Ochrony Danych Osobowych. Jego wydanie zbiegło się z półroczem stosowania RODO.

– Zainteresowanie ochroną danych osobowych, choć być może czasem nabierające nieco karykaturalny wydźwięk, bez wątpienia mocno wzrosło. Przy czym w naszej ocenie nie była to rewolucja, tylko często kontynuacja już obowiązujących przepisów, choć pewnie wcześniej nie przez wszystkich zauważanych – podsumował te pierwsze sześć miesięcy minister cyfryzacji Marek Zagórski. Za jedno z istotniejszych zadań kierowanego przez siebie resortu uznaje on nie tylko prace legislacyjne nad nowymi regulacjami, ale także ich wyjaśnianie. Temu ma służyć kolejny poradnik adresowany głównie do firm finansowych świadczących usługi w internecie.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane