statystyki

Adwokat może się reklamować. Byle robił to etycznie

autor: Sławomir Wikariak13.12.2016, 07:39; Aktualizacja: 13.12.2016, 09:06
prawnik, wymiar sprawiedliwości

Sąd pierwszej instancji, odwołując się do wspomnianego stanowiska Komisji Etyki NRA, uniewinnił panią mecenas uznając, że wykupiona przez nią usługa nie stanowiła reklamy, a jedynie informowała o prowadzonej działalnościźródło: ShutterStock


Wykupywanie przez kancelarie usługi Google AdWords narusza zakaz reklamy. Nie oznacza to jednak automatycznej odpowiedzialności dyscyplinarnej. Adwokatura od lat boryka się z problemem wykupywania przez swoich członków reklam Google AdWords. To usługa, dzięki której osobie wpisującej w wyszukiwarkę Google określone słowa mogą się wyświetlić informacje o kancelarii.

Reklama


Po wpisaniu frazy „sprawy rozwodowe Warszawa” pierwsze trzy linki oznaczone jako reklama prowadzą właśnie do kancelarii adwokackich, które zapłaciły za to, by takie odnośniki się ukazały.

Korzystanie przez adwokatów z usługi Google AdWords było przedmiotem rozważań Komisji Etyki Naczelnej Rady Adwokackiej już w 2012 r. Wydano wówczas stanowisko, że nie każdy link AdWords może zostać uznany za reklamę. Z poglądem tym nie zgodził się Wyższy Sąd Dyscyplinarny Adwokatury w niedawno wydanym orzeczeniu.

– Nie mieliśmy wątpliwości, że usługa AdWords to reklama, a więc jej wykupienie przez adwokata narusza zakaz określony w par. 23 Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu. Tyle że ten zakaz, jako bezwzględny, jest niezgodny z obowiązującym porządkiem prawnym. I dopóki nie zostanie zmieniony, nie można karać adwokatów za samo jego złamanie – wyjaśnia Radosław Baszuk, który przewodniczył składowi orzekającemu w tej sprawie (dzisiaj nie jest już sędzią WSDA).

– Za każdym razem trzeba badać, czy konkretna reklama nie narusza innych zasad, np. uczciwej konkurencji, ochrony tajemnicy zawodowej czy zasad etyki i godności zawodu – dodaje.


Pozostało jeszcze 66% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • Anka(2017-06-19 14:45) Zgłoś naruszenie 00

    Ciekawy artykuł, który też wspomina o AdWordsach i mówi jak z nich korzystać wydajniej, znajduje się pod tym linkiem - http://chcenawczoraj.pl/post/jak-reklamowac-kancelarie-adwokacka-zeby-nie-bylo-to-reklama

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama