Zasada jest taka: za sprzątanie, a zimą – odśnieżanie chodnika i zwalczanie na nim śliskości – odpowiedzialny jest właściciel nieruchomości, jeżeli chodnik jest położony wzdłuż niej.
Zakładając, że chodnik przylega do budynku mieszkalnego, w którym wynajmowane są pomieszczenia na sklepy, punkty usługowe i lokale gastronomiczne, to za czystość na schodach i wycieraczkach odpowiadają ich najemcy. Sami też sprzątają wewnątrz sklepu i dbają o to, by nikt nie pośliznął się na mokrej lub pokrytej błotem podłodze.
Natomiast za chodnik przed budynkiem oraz drogi wewnętrzne, położone na terenie osiedla mieszkaniowego odpowiada zarządca terenu, zwykle spółdzielnia lub wspólnota mieszkaniowa. Najczęściej obowiązki porządkowe zlecają administratorowi lub specjalistycznej firmie. Wtedy ci ostatni będą ponosić odpowiedzialność za odśnieżanie i posypywanie piaskiem chodnika. A jeśli właściciel budynku (np. spółdzielnia mieszkaniowa) zatrudnia dozorcę na podstawie stosunku pracy lub umowy o dzieło lub zlecenia, wówczas za wszelkie zaniedbania dozorcy odpowiada właściciel.
Pozostało
77%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama