statystyki

Zaprzestanie naruszania nie kończy złej konkurencji

28.06.2016, 09:24; Aktualizacja: 28.06.2016, 11:01
Sąd Apelacyjny zakazał pozwanej rozpowszechniania ulotek, plakatów i transparentów zawierających oznaczenie firmy powódki.

Sąd Apelacyjny zakazał pozwanej rozpowszechniania ulotek, plakatów i transparentów zawierających oznaczenie firmy powódki.źródło: ShutterStock

TEZA: Podejmowanie działań skierowanych do klientów innego przedsiębiorcy ze wskazaniem jego firmy i propozycją przejścia do firmy oferenta niezależnie od propozycji rabatów stanowi czyn nieuczciwej konkurencji.

Sygn. akt II I ACa 1823/15, WYROK SĄDU APELACYJNEGO W KRAKOWIE z 12 kwietnia 2016 r.

STAN FAKTYCZNY

E.D., prowadząca działalność gospodarczą jako Firma Handlowo-Usługowa, wniosła pozew wobec spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Domagała się orzeczenia wobec pozwanej zakazu rozpowszechniania ulotek, plakatów i transparentów oraz stosowania reklamy zawierającej oznaczenie przedsiębiorstwa, nakłaniającej klientów do zmiany dostawcy usług. Powódka w ramach działalności świadczyła usługi telekomunikacyjne (dostarczanie usługi telewizji kablowej i internetu) na terenie G. Z kolei pozwana – oferowała m.in. usługi internetu, telefonu i TV. W ulotkach reklamowych nakłaniała do rozwiązania umów zawartych z powódką i zawierania nowych.


Pozostało 68% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane