Wystarczy węgierskim modelem pomanipulować i już połowa Sądu Najwyższego
idzie w stan spoczynku. Wtedy, aby obsadzać „swojakami” trzeba mieć
uległą, spolegliwą, pełną chętnych do awansu Krajową Radę Sądownictwa.
Może właśnie dlatego toczy się dzisiejsza batalia o KRS - pisze sędzia Waldemar
Żurek, rzecznik prasowy Krajowej Rady Sądownictwa.
Reklama
xyz(2016-06-03 07:54) Zgłoś naruszenie 7863
Jestem jednym z 5 tys Piebiaków z SR popieram jego zamiary i rządu a nie ciebie żurku.Niech ręka boska broni ministra przed pobieraniem "rad" w sprawie reform u Pałacowych
Pokaż odpowiedzi (6)Odpowiedzxyz(2016-06-06 07:06) Zgłoś naruszenie 60
No przecież mówię ,że jestem Piebiakiem a nie sędzią .Według żurków i innych mu podobnych rejonowi to nie sędziowie .czyż nie ?
:zyx:(2016-06-05 16:17) Zgłoś naruszenie 24
do xyz - frustrat w ogóle nie powinien być sędzią.
abc(2016-06-03 17:48) Zgłoś naruszenie 191
Też jestem jednym z tych tysięcy sędziów rejonowych, ale nie jestem ani młoda, ani niedoświadczona, ani niedouczona, ani podatna na wpływy. Jestem niezależna i w każdej sprawie niezawisła, a spraw rozpoznaję setki rocznie. O nominację na sędziego okręgowego się nawet nie ubiegam, bo nie mam pleców i doskonale wiem, że z tą kolejką dobrze urodzonych nie mam szans. Po prostu. A z panem Żurkiem - dziś przestraszonym urzędnikiem-celebrytą jest mi zupełnie nie po drodze. Nie mam z takimi nic wspólnego.
xyz(2016-06-03 15:57) Zgłoś naruszenie 63
PS. Po nowym roku też będziecie nikim takim jak
xyz(2016-06-03 15:40) Zgłoś naruszenie 113
tekst świadczy o poziomie jaki reprezentujecie.nic dodać nic ująć
m(2016-06-03 12:10) Zgłoś naruszenie 422
na pewno jesteś nikim....ciekawe czy choć jakieś studia masz
50 latek(2016-06-03 10:04) Zgłoś naruszenie 6920
Jestem starszym sędzią i znam określenie znacznie starsze. To Bizancjum. Także Panie Sędzio albo nie ma Pan wiedzy albo cynicznie zataja niewygodną prawdę. Czekam, aż przeczytam, że środowisko dokonało samooczyszczenia jak mawiał s. Strzębosz. A doskonale każdy z nas wie, że to nieprawda, że zaczęły sie tworzyć pseudo elity, które skutecznie promują i wybierają sobie podobnych. KRS, który nigdy ale to nigdy nie pomagał sędziom rejonowym. Jeżeli już to tym namaszczonym przez prezesów, funcyjnych i inyych tego typu. Bzdury Pan pisze o transparentności i jakości wyborów członków KRS czy awansów. Doskonale Pan to wie, ale generalnie rozumiem Pana, bo jest Pan przedstawicielem jednego z najbardziej skostniałych organów. Musi Pan bronić jego pozycji. Szkoda tylko, że osoba, która miała szereg świetnych wystąpień - w ten sposób pisze o reformatorach, o sędziach rejonowych. Obraża ich Pan. Zaryzykuję nawet brutalne stwierdzenie pod adresem ciała, jakie Pan reprezentuje. KRS będzie pierwsza do awansowania wiceministra i przedstawienia jego kandydatury Prezydentowi w zamian za chociażby jego dobre słowo. To brudna polityka i ta polityka jest uprawiana właśnie przez Was. Przykładów jest wiele - wystarczy przejrzeć ostatnie 10 lat konkursów z udziałem panów z MS-u - kto zawsze był według Was najlepszy? Także proszę nie pisać o Waszej czystości - bo jesteście właśnie pierwsi do wymiany i to całkowitej. Jesteście tzw. spółdzielnią w której rządzi polityka. I jako sędzia SSO, który awansował w wieku 49 lat - nie jestem już "sfrustrowany rejonowy". Po prostu wstyd mi za Was i Wasz stosunek do kolegów.,
Pokaż odpowiedzi (4)Odpowiedzssr ale tylko 38 lat(2016-06-03 13:47) Zgłoś naruszenie 171
do Pana Focus A ja mogę mieć wątpliwości jedynie odnośnie wieku tych komentatorów. Natomiast jeżeli Szanowny Kolega chce powiedzieć, że ciała kolegialne, czyli szeroko pojęta kulawa demokracja sądowa, w połączeniu z KRSem, to gwarant czystego wyboru kadr do sądów wyższej instancji - to albo kolega nie ma bladego pojęcia o czym pisze albo udaje, że nie wie, albo stanowi element organu, którego status quo jest zagrożone. Kokieteria, układy, wspólne wyjazdy, relacje towarzyskie itp. itd. to w 90% najważniejsze kryterium. Takze proszę kolegę o wzięcie oddechu, bo prawdy nie można zacierać przez jej wypieranie. Z pozdrowieniami - frustrat - na szczęście ten młody
Focus(2016-06-03 13:22) Zgłoś naruszenie 121
Mam poważne wątpliwości co do prawdziwości oświadczeń obu komentujących "50 latków" iz wykonują zawód sędziego.Poziom komentarzy nasuwa mi tę obawę.Jeśli jednak się mylę to chapeau bas dla ciał kolegialnych które uznały,że jednak pozostanie na stanowisku sędziego SR jest wystarczajacą nobilitacją dla obu Panów.
Gosc(2016-06-03 12:49) Zgłoś naruszenie 212
Ja tez jestem 50-latkiem. Zgadzam się z Panem Sędzia całkowicie. Myśle, ze Pan Sędzia Żurek zna doskonale mechanizmy, o których Pan pisze. W sytuacji, w jakiej obecnie znajduje się Pan Sędzia Żurek, nie pozostaje mu jednak nic innego, jak wygłaszać tezy zaprezentowane w komentowanym artykule. To zreszta jest zrozumiałe, a poza tym hipokryzja jest zazwyczaj korzystna dla hipokryty.
50 latek(2016-06-03 12:12) Zgłoś naruszenie 51
Bardzo przepraszam Pana Sędziego - oczywiście miało być Sędzia Strzembosz. W trakcie pisania automat podmienił.
jorry123(2016-06-03 07:47) Zgłoś naruszenie 6359
A może po prostyu trzeba SN zdekomunizować? Jestem za rozwiazaniem węgierskim i tojak najszybszym!
OdpowiedzRobert SSR(2016-06-03 09:35) Zgłoś naruszenie 5827
Ładny artykuł, ale skutecznie spalony i zepsuty przez powielenie obrazy sędziów rejonowych, których jest 80%. Nazwanie kolejny raz nas nieudacznikami, frustratami życiowymi - tylko niestety dowodzi, że macie daleko w nosie dobro sądownictwa - Wam chodzi tylko o zachowanie status quo i dobranie do swojej śmietanki Wam podobnych. Reszta to frustraci, co się ośmielają buntować. Przykro mi to napisać, bo wiem ile zmiany niosą za sobą zagrożeń, ale im szybciej wprowadzi się te reformy tym lepiej dla każdego sędziego rejonowego. Was czas się skończył
Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedzhmm?(2016-06-06 10:24) Zgłoś naruszenie 01
Gdzie napisał, że jesteście nieudacznikami. Który fragment tekstu o tym mówi?
Mirek(2016-06-03 07:47) Zgłoś naruszenie 5142
Nareszcie solidna i merytoryczna polemika.Ciekawe,czy P.Dobrowolski spróbuje nadal bronić swoich"obiektywnych"argumentów ?????
Odpowiedzyorru 456(2016-06-03 09:35) Zgłoś naruszenie 4816
Środowiska sędziowskiego nie podzielił Minister Sprawiedliwości ani też poniwierany przez sędziego Żurka wiceminister sprawiedliwości sędzia Pebiak, ale korporacjonizm, który wkradł się do wymiaru sprawiedliwości i któremu biernie przyglądał się KRS. Ten organ nie zrobił nic przez wiele lat, aby wyrównać obciążenie między sędziami, bo niwielka część środowiska sędziowskiego chętnie z tego systemu profity. Transparentny system wyboru i awansu sędziego to mit, który Pan Żurek ciągle powtarza. Gdy pojawia się wolny świat, to sędziowie nie zastanawiają się kto stanie do konkursu, tylko pytają kogo Pan Prezes i bliska mu wierchuszka mają na to stanowisko. Nie rzadko do konkursu na sędziego wyższej instancji staje jeden kandydat - jedynie słuszny. Pozostali sędziowie rezygnują brania udziału w tak nierównych zawodach. Panie sedzio Źurek: Jak to jest, że do konkursu na jakieś tam wolne stanowisko SSR staje kilkadziesiąt osób (asystenci, referendarze), a w środowisku sędziowskim wiadomo, kto wygra? Przecież nikt nie jest prorokiem. Panie sedzio Żurek: " Kończ Pan, wstydu oszczędź."
Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedzsedzia sr(2016-06-03 11:05) Zgłoś naruszenie 120
A potem do Internetu wrzucają uchwale KRS w której ten jedyny słuszny i wybrany kandydat do SO jest wychwalony, najlepszy, cud miód a ten który nie przeszedł kwitowany dwoma zdaniami, kopiowanymi zreszta z innych uchwal, ze jest kiepski, ma gorsza statystykę i w ogóle zero...A nikt z KRS do tej jego statystyki nie zajrzał. Mój kolega, świetny sędzia, po takim posunięciu powiedzial, że nigdy więcej nie zgłosi swojej kandydatury do SO
tros(2016-06-03 10:11) Zgłoś naruszenie 4810
szanowny Panie ,a gdzie był Pana głos,kiedy to TK wdeptał w ziemię awanse poziome zaś sędziom nominowanym przez ś.p prezydenta Kaczyńskiego zabroniono nawet posługiwać się tytułem
Odpowiedzadam(2016-06-03 08:45) Zgłoś naruszenie 4730
Na podstawie tego samego Art. Konstytucji , który zezwalał na kradzież pieniędzy z OFE i tego samego,który zezwalał na podniesienie wieku emerytalnego i tego samego,który zezwalał na wydłużenie służby funkcjonariuszom - Proszę o wymiecenie na zbity pysk z polskiego sądownictwa całej komuszej pozostałości po PZPR,WSI i SB . Powołując się na powyższe art. i wyrok TK proszę zmienic stan spoczynku i olbżymie pieniądze na zwykłe ubeckie emerytury - 800 zł.
Odpowiedzmały rejonek(2016-06-03 09:36) Zgłoś naruszenie 469
Ja bardzo szanuję Pana Sędziego Żurka, uważam, że jest to wzór do naśladowania dla wszystkich rzeczników prasowych sądów, może wynika to z doświadczenia Pana Sędziego. Rzeczywiście w tym tekście Pan sędzia punktuje Pana Dobrowolskiego, jednakże Panie Sedzio mówiąc prawdę sędziowie sądów rejonowych dość mają poniewierania przez sędziów pałacowych: okręgowych, apelacyjnych, SN i niestety tych zasiadających w Radzie. Niestety na przełomie lat musze stwierdzić, ze Rada ignoruje problemy rejonów, wielokrotnie nie stawała w imieniu ssr, więc niech Pan się nie dziwi, że rejonowi zgodzą się na wszystko co zaproponuje obecna władza byle tylko mogli normalnie orzekać a nie tak jak dotychczas czuć, że pracują w fabryce a nie w sądzie i zewsząd słychać połajanki i z byle powodu mieć uchylone wyroki bo pałacowym lepiej uchylić orzeczenie niż brać odpowiedzialność. Taka jest gorzka prawda, pozdrawiam serdecznie. Mówiąc kolokwialnie teraz Rada zbiera plon swojej pracy bo zamiast zbierać wcześniej chwasty przy wszystkich kłosach wybierała jedynie te duże, piękne a te małe zostawiając na pastwę losu (gawiedzi).
OdpowiedzP.(2016-06-03 08:25) Zgłoś naruszenie 4643
Panie Sędzio, Pański polemiczny wywód przeczytałem z przyjemnością i uznaniem, szczególnie dla przedstawionych propozycji uzdrowienia wymiaru sprawiedliwości! Brawo! Uważam, że ich zastosowanie, bez wywrócenia całego systemu, przyniesie oczekiwane efekty. Jeszcze raz brawo!
OdpowiedzBcd(2016-06-03 10:02) Zgłoś naruszenie 439
Krs zbiera teraz plony swojej działalności i wieloletnich zaniechań. Jaka była np. Rola KRS w sprawach dyscyplinarnych, w których sędziom zarzucano bezczynność i pisanie uzasadnień po terminie , a w których SN ich uniewinniał i stwierdzał, że byli tak obciążeni, że nie mogli nad wszystkim zapanować? Jak KRS "pomagał" tym sędziom" ? Ano tak - odwoływał się od orzeczeń sądów I instancji na niekorzyść tych sędziów. To nie minister Piebiak jest problemem, on próbuje posprzątać waszą stajnię Augiasza.
Odpowiedzsufet(2016-06-03 09:30) Zgłoś naruszenie 4220
~xyz też jestem Piebiakiem z SR i też popieram jego zamiary. Szczególnie jak czytam taki artykuł sugerujący, że w SR jesteśmy gorsi. To ja się pytam w czym jesteśmy gorsi, że tylko niektórzy z nas nadają się do SO, czyżby w SO były trudniejsze sprawy? Ciekawy jestem z jakiej kategorii.
Odpowiedzzażenowany(2016-06-03 09:24) Zgłoś naruszenie 3334
To jest po prostu nagonka robiona przeciwko wszystkim bez wyjątku organizacjom samorządowym,demokratycznym, nie kontrolowanym przez pis.Kaczyński jest, tak jak ja, w wieku w którym jeszcze pamięta jak robił to totalitaryzm komunistyczny. Właśnie wówczas największe autorytety byly opluwane przez działających niby z własnej inicjatywy sługusów władzy.Pis chce wywrócić porządek demokratyczny w Polsce którego ostoją są między innymi sądy powszechne.Hasła o potrzebie kontroli społecznej to populizm w czystej postaci, który jest podstawowym narzędziem tej ekipy.Chodzi o zapewnienie sobie wladzy na długie lata.Z historii pamiętamy,że Mikołajczyk też naiwnie myślał,że stanie do wyborów,tymczasem został zaszczuty przez bolszewizm.Reasumując,takie artykuły pisane na zamówienie przez ludzi bez wiedzy i dorobku to deja vu w Polsce.
Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedztrycykl(2016-06-03 15:46) Zgłoś naruszenie 92
"Porządek demokratyczny"? Ani to porządek, ani demokratyczny. Raczej burdel oligarchiczny - z którym, mam nadzieję, w kilka lat się pożegnamy.
sufet(2016-06-03 09:51) Zgłoś naruszenie 298
Ojojoj, to w apelacjach są tacy, co to jak trafią do SN będą chodzić na pasku władzy? Ależ to niemożliwe, przecież sam szanowny Kolega Żurek napisał, że sędzia, który coś już zdobył nie ma pędu do kariery. No chyba, że połowę SN obsadzą "reżimowymi" prokuratorami, adwokatami, radcami i profesorami.
OdpowiedzAlois Hudal(2016-06-03 13:23) Zgłoś naruszenie 283
Moim zdaniem głębokiej reformy wymaga Sąd Najwyższy. Nie powinno dochodzić do sytuacji, że któryś z sędziów orzeka w nim po 30-35 lat, jak to ma miejsce obecnie w wypadku co najmniej kilkunastu sędziów. Oznacza to bowiem, że całe życie zawodowe sędzia spędza w Sądzie Najwyższym ( sic ! ). Optymalna byłaby jedna 10-12 letnia kadencja, a potem stan spoczynku albo sąd apelacyjny i powrót do realnej praktyki sądowej. Poza tym, sędziowie SN to jedyna grupa zawodowa, która konsekwentnie lobbowała o przedłużenie możliwości pracy do 75 roku życia, w sytuacji gdy większość grup zawodowych toczy desperacką walkę o obniżenie wieku emerytalnego. To doskonale obrazuje, jaką "ciężką" mają pracę. Niestety, słaby poziom dużej części orzeczeń ( zwłaszcza w izbie cywilnej, gdzie jest najwięcej zasiedziałych sędziów ) oraz wręcz tragikomiczny poziom postanowień w przedmiocie odmowy przyjęcia skargi kasacyjnej do rozpoznania, w mojej ocenie wskazują, że jednak prawa biologii ( w tym starzenie się ) dotyczy także sędziów SN. Mityczne "doświadczenie życiowe" ubytku sił witalnych nie zrównoważy. P.S. co by o obecnej aktywności Pana Piebiaka nie powiedzieć, sędzią jest znakomitym - wiem z autopsji.
Odpowiedzsceptyk(2016-06-03 12:28) Zgłoś naruszenie 286
Co do roboty przez Sąd Najwyższy polecam rozmowę jednego z sędziów (przewodniczącego wydziału) z drugim reprezentującym stronę o tym jak napisać kasację. Bardzo pouczające.
Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedzyorry 345(2016-06-03 17:20) Zgłoś naruszenie 120
O tym proszę nie mówić, nie pisać , nawet nie myśleć. To jest Panie Szanowny tabu. Cicho sza. Na youtub można posłuchać popisu sędziego SN, który - o zgrozo- zasiada w sķadzie Dysplonarnego SN. Gdyby coś takiego przytrafiło się sędziemu niższej instancji , to KRS by go wdeptał w ziemię. Sprawy nie zamieciono pod dywan, ale przywalono startą dywanów.
abc(2016-06-03 09:44) Zgłoś naruszenie 2438
Panie sędzio, świetny artykuł i pomysły!
OdpowiedzMisiek(2016-06-03 14:06) Zgłoś naruszenie 236
Starałem się przeczytać artykuł bardzo dokładnie i nie znalazłem nic o postępowaniach dyscyplinarnych oraz karnych prowadzonych wobec sędziów. Może rzecznik o nich zapomniał. Postępowania dyscyplinarne prowadzone są tak długo, aż się przedawnią. Sędzia z Poznania , która zasądziła alimenty w wysokości 100 tys. została przeniesiona do Rzeszowa, następnie przeniesiona w stan spoczynku. Nie można zakończyć procesu prezesa Sądu Rejonowego w Zwoleniu oskarżonego o molestowanie. Znana przed laty sprawa sędziego W. z Torunia. Sąd Najwyższy w Polce liczy ponad 100 sędziów, Sad Najwyższy w USA aż 9 sędziów.To są poważne zarzuty zwykłych obywateli wobec środowiska sędziowskiego i pan rzecznik o nich także milczy.
OdpowiedzZwróćmy, szanowni, uwagę,(2016-06-04 11:33) Zgłoś naruszenie 2313
pan sędzia Żurek nim wszedł w polemikę z Dobrowolskim gorączkowo szukał o nim informacji. Było dla niego ważne kim jest Dobrowolski, a nie to co powiedział, a choćby i słusznie. O czym to świadczy, co to za mentalność? Dlaczego Żurek chciał wiedzieć kogo zaczepia? No bo taka jest mentalność ubecka, mafijna! To strach, że wejdzie w konflikt z kimś stojącym wysoko, dobrze umocowanym, z silnymi patronami. A taki konflikt to prosta droga do degradacji. Pan Żurek dobrze wie jakie są stosunki, relacje w palestrze i nie chce się głupio narażać. A że Dobrowolski żadnych patronów nie ma, no to se po nim pojechał i zaliczył też kilka plusów u niemca. Jak kapo.
Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedzhmm?(2016-06-06 10:30) Zgłoś naruszenie 13
Jeżeli chcesz dopasować poziom wypowiedzi to sprawdzasz, czy masz do czynienia z profesjonalistą czy tylko laikiem, czy może osobą biorącą udział w przygotowaniu reformy. Jak to ma się zresztą do Bizancjum czyli przepychy czy też "dworskości" to ja już nie wiem? No ale jak pamiętam lekturę niektórych " uzasów " z SR to nie dziwię się pozimowi argumentacji.
mariano(2016-06-05 09:48) Zgłoś naruszenie 32
Jak chcesz z kimś prowadzić polemikę,to dobrze najpierw sprawdzić,czy masz doczynienia z ekspertem i znawcą środowiska sądowniczego,czy z aparatczykiem obozu władzy. W tym przypadku,artykół powstał na wyrażne zamówienie pisu.Szkoda,że autor obok cennych uwag,w wielu przypadkach posługiwał się informacjami zaszłyszanymi,półprawdami i wyciągał wnioski pasujące do z góry do oczekiwań zamawiającego te pseudo opinię.
ssr(2016-06-04 16:11) Zgłoś naruszenie 21
to jest właśnie myślenie bizantyjskie...
Dean35(2016-06-03 12:16) Zgłoś naruszenie 2229
Gratuluję, wreszcie w jednym artykule odpowiedzi na wszystkie zarzuty kierowane przeciwko sądom i sędziom. Polecam wszystkim wnikliwą lekturę, a w szczególności tym, którzy "łykają" argumenty populistów będących u władzy.
Odpowiedz