Nadchodzi radarowe lato: Będą nowe urządzenia i surowsze kary

autor: Tomasz Żółciak07.04.2015, 07:31; Aktualizacja: 07.04.2015, 13:39
Moment zatkania systemu wcale nie jest odległy. CANARD szacuje, że w obecnych realiach prawnych problemy z wydajnością pojawią się przy ok. 450 fotoradarach.

Moment zatkania systemu wcale nie jest odległy. CANARD szacuje, że w obecnych realiach prawnych problemy z wydajnością pojawią się przy ok. 450 fotoradarach.źródło: ShutterStock

Jeszcze przed wakacjami liczba urządzeń rejestrujących przy polskich drogach wzrośnie o 25 proc. Zaostrzone zostaną też przepisy.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (34)

  • obywatel zniewolony(2015-06-02 18:33) Zgłoś naruszenie 00

    ojjj PO grabi sobie, grabi... papa.

    Odpowiedz
  • szofer(2015-04-13 18:06) Zgłoś naruszenie 00

    Jakoś cicho o uprzywilejowanych. Pani Kopacz pono kiedyś miała wnieść projekt aby i posłowie płacili mandaciki, ale jak zawsze było to pod publikę. Gdyby i oni płacili to pewnie by nic takiego nie uchwalili.

    Odpowiedz
  • robert.jordan(2015-04-13 09:19) Zgłoś naruszenie 00

    Hasło na dziś: "Totalitaryzm (dawniej też: totalizm) – system rządów (reżim polityczny) dążący do całkowitej władzy nad społeczeństwem za pomocą monopolu informacyjnego i propagandy, ideologii państwowej, terroru tajnych służb wobec przeciwników politycznych, akcji monopolowych i masowej monopartii. (...) W systemach totalitarnych życie ludzi podporządkowane jest wszechobecnej kontroli ze strony władzy"

    Odpowiedz
  • xxxx(2015-04-11 21:29) Zgłoś naruszenie 00

    GŁOSUJCIE NA PO!!! W nastepnej kadencji wprowadza dla Twojego bezpieczenstwa jeszcze 1000 fotoradarów i kare 5 lat robót u doktora kulczyka za darmo za kare.

    Odpowiedz
  • IDW(2015-04-10 10:32) Zgłoś naruszenie 00

    Fotoradary są potrzebne, za dużo jeździ wariatów, a główną przyczyną wypadków jest prędkość. Brawo dla GITD :)

    Odpowiedz
  • cd(2015-04-08 23:37) Zgłoś naruszenie 00

    To malwersacja środków publicznych nie służąca poprawie bezpieczeństwa a wyłudzaniu pieniędzy i inwigilacji Społeczeństwa. Zwiększanie ilości radarów i tzw bramek pomiaru szybkości przejazdu - NIE SPOWODOWAŁO SPADKU ILOSCI WYWADKÓW a nawet można to udokumentować zwiększyło ich ilość przez gwałtowne reakcje kierowców. Co ciekawe akcje zwiększanie ilości radarów odbywają się przeważnie przed Wyborami jakby miały dostarczać szmalu na kampanie - pytanie komu?

    Odpowiedz
  • Art(2015-04-08 13:26) Zgłoś naruszenie 00

    Dziwnym sposobem w mojej okolicy wszystkie fotoradary jakie były zamontowane w okolicach szkół zostały zlikwidowane ale za to pojawiły się w szczerych polach razem z przesuniętymi znakami o terenie zabudowanym lub ograniczeniami do 50-70 km/h. Czy taki sposób ustawienia fotoradarów ma na celu poprawę bezpieczeństwa na drodze? zwłaszcza dzieci?

    Odpowiedz
  • Szeregowy(2015-04-08 12:21) Zgłoś naruszenie 00

    Yanosik do auta i w droge!

    Odpowiedz
  • Kierujący(2015-04-08 09:09) Zgłoś naruszenie 00

    Mi osobiście to fotoradary mogą stać co 50 m - jadę zawsze zgodnie z przpisami. I tu jest pies popgrzebany - przepisy - czy ktoś analizuje oznakowania dróg ??? To przecież zgroza co ci idioci ze służb drogowych robią. A gdzie jest policja,ITD by wskazywać idiotyzmy na drogach. Można połowę znaków zdjąć z dróg i nic się nie stanie. Bo często są stawiane z ostrożności by nie ponościć ewentualnej odpowiedzialności za czyjeś głupie zachowanie. Wiem co piszę - zawsze jeden znak więcej nikomu nie zaszkodzi a jak by co to nie bedzie boleć.

    Odpowiedz
  • emigrant 72(2015-04-07 22:12) Zgłoś naruszenie 00

    Polacy jesteście skończonymi DURNIAMI jeśli w to wierzycie. Chodzi o ściągnięcie z was jeszcze większej ilości kasy. Zobaczcie jak drogim luksusem jest auto: ile opłat, podatków, płatnych badań, cena paliwa i jeszcze nieustanna kontrola z wysokimi karami pieniężnymi. Niech wprowadzą taryfikator proporcjonalny do rocznych dochodów np wyprzedzanie na przejściu dla pieszych 1% rocznego dochodu. Tak żeby kary w takim samym stopniu były dotkliwe dla wszystkich kierowców a nie tylko dla tych biedniejszych. A po drugie, zawsze można zdjąć nóżkę z gazu.

    Odpowiedz
  • ja(2015-04-07 18:02) Zgłoś naruszenie 00

    Stara DĄBIA nie Dębina..

    Odpowiedz
  • jjjjjjjjjjj(2015-04-07 17:45) Zgłoś naruszenie 00

    Jurasn wiesz dlaczego w wszystkich krajach w których były demokracjami przed 1989 rokiem dopuszczalny limit alkoholu to 0,5 promila tylko w polsce istnieją stalinowski przepis 0,2 promila który idioci do dzisiaj traktują jak świętość

    Odpowiedz
  • Użytkownik drogi(2015-04-07 15:51) Zgłoś naruszenie 00

    Bezpieczeństwo na drodze zależy nie tylko od prędkości. Drogi muszą być prawidłowo oznakowane , ograniczenia jednoznaczne , tak żeby kierowca nie musiał zgadywać z jaką prędkością może jechać. Trzeba przeprojektować skrzyżowania, poprawić widoczność. Jadąc wielokrotnie mam wrażenie, że to gra komputerowa pod tytulem "czy unikniesz mandatu? " Pamiętajmy , że życie mamy tylko jedno, a organizatorom ruchu drogowego zależy jedynie na kasie z mandatów.

    Odpowiedz
  • jurasN(2015-04-07 14:54) Zgłoś naruszenie 00

    Te fotoradary dotyczą tylko troglodytów. Ludzi normalnych nie bolą.
    A propos: w ostatni piątek, sobotę, niedzielę, poniedziałek policja ujawniła łącznie 1118 nietrzeźwych. Miłych podróży w takim i podobnym towarzystwie.

    Odpowiedz
  • Wojtek(2015-04-07 13:20) Zgłoś naruszenie 00

    Cytuję: "W latach 2008–2012 (a więc przed instalacją urządzeń) w miejscach, gdzie się pojawiły fotoradary, średnio w miesiącu dochodziło do ponad 17 wypadków, w których ginęły 3 osoby, a 23 odnosiły obrażenia." - czy ktoś może napisać jak u Was? U nas są fotoradary ale nie przypominam sobie, żeby w miejscach gdzie obecnie stoją tak dosłownie waliło trupami przed ich pojawieniem! Ma ktoś z czytelników podobne obserwacje?

    Idźmy dalej - mamy około 300 fotoradarów w całym kraju - rozumiem, że skoro wyciągamy średnią to poprzednio na każde miejsce przypadało 36 os. zabitych rocznie. Zatem w tych miejscach - średnio sumarycznie - ca. 10 800 os. zabitych musiałoby być każdego roku. Co za bzdury!!! A gdzie zabici w innych miejscach? No po prostu ręce opadają...

    Czy T. Żółciak czytał to co napisał??

    Odpowiedz
  • leszko(2015-04-07 12:05) Zgłoś naruszenie 00

    Dziury w drogach to nie widzą i nie chcą kojarzyć z wypadkami tylko karać to jest polityka tej władzy nazywamy ją demokracją ***********

    Odpowiedz
  • M.(2015-04-07 11:51) Zgłoś naruszenie 00

    Szkoda,że zamiast inwestycji w poprawę stanu dróg, które wyglądają jak szwajcarski ser, inwestuje się pieniądze w fotoradary i ogranicza prędkość znakiem w miejscach,gdzie droga jest po prostu połatana lub podziurawiona. Samochody są coraz szybsze, a na drogach coraz więcej ograniczeń przez zły stan nawierzchni.
    Oprócz walki z piratami drogowymi i kontrolowaniem kierowców trzeba zainwestować też w dobrą jakość dróg, które po sezonie nie powrócą do pierwotnego stanu

    Odpowiedz
  • Gruby Rycho(2015-04-07 10:52) Zgłoś naruszenie 00

    A czy wcześniej ktoś dokona przeglądu obecnie ustawionych ograniczeń prędkości? Czasami wydaje się, że często celowo stawia się znaki ograniczenia prędkości w miejscach gdzie nikomu nic nie zagraża i ustawia się zasadzki na kierowców w postaci fotoradarów, by ich złupić... Bo to ma być przy okazji taki sprawdzian "posłuszności" społeczeństwa wobec zidiociałego prawa. Chcę dodać, że jeżdżę zgodnie z przepisami, ale coś mnie trafia, jak to widzę...

    Odpowiedz
  • jjjjjjj(2015-04-07 10:36) Zgłoś naruszenie 00

    „3. Jeżeli sprawa o naruszenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 4 lub 5, została skierowana do rozpoznania przez sąd lub organ orzekający o sprawie w postępowaniu dyscyplinarnym i nie zakończyła się prawomocnym rozstrzygnięciem w okresie 3 miesięcy od dnia zatrzymania dokumentu, a w przypadku, o którym mowa w ust. 1d – w okresie 6 miesięcy, podlega on zwrotowi.”; TAK TAK otóż nigdy się nie zakończy ja walczyłem w sadzie o uniewinnienie półtora roku i w końcu mnie uniewinni. A teraz bym był karany 3 miesięcznym zakazem tak jakbym był sto procent winny

    Odpowiedz
  • jjjjj(2015-04-07 10:35) Zgłoś naruszenie 00

    Kolego ale to się nie będzie robić w centrum warszawy czy wrocławia oni będą polować na zjeździe z autostrady gdzie masz 3 kilometry pola ale od razu na zjeździe masz znak teren zabudowany i polecisz 140 hamując silnikiem będziesz miał 90 a z tyłu jadac i przybliżając się swoim nieoznakowanym radiowozem beda oszukiwac że miałaś 105 i tak ci odbiorą prawo jazdy. Oczywiście sad i biegły uniewinnienią cie po dwóch latach ale przepis jest ze i tak stracisz prawo jazdy za niewinność tak jakbyś miał 100 procent winy jedynie łaskawie oddaję ci po 3 miesiącach a proces będziesz mial jeszcze półtora roku i i tak stracisz na 3 miesiące tak jak byś był winny ROZUMIESZ TO 1c. Starosta wydaje decyzję, o której mowa w ust. 1 pkt 4 lub 5, na okres 3 miesięcy, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności oraz zobowiązując kierującego do zwrotu prawa jazdy, jeżeli dokument ten nie został zatrzymany w trybie art. 135 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane