statystyki

Firma przewozowa zniszczyła towar? Zapłaci za utracone zyski

autor: Joanna Kowalska28.01.2015, 07:23; Aktualizacja: 28.01.2015, 08:02
paczka-kurier

W trakcie transportu przesyłka uległa uszkodzeniu, które poszkodowany wycenił na kilkanaście tysięcy złotychźródło: ShutterStock

Jeśli przewoźnik uszkodził towar w wyniku rażącego niedbalstwa, poszkodowanemu przysługuje pełne odszkodowanie, obejmujące zarówno straty, jak i spodziewane korzyści. Opierając się na tej tezie Sąd Okręgowy w Białymstoku odrzucił apelację firmy przewozowej i zobowiązał ją do zapłaty 11,5 tys. zł na rzecz pokrzywdzonego. Zasądzona suma miała pokryć nie tylko cenę naprawy uszkodzonego w transporcie zestawu nagłośnieniowego, ale też koszt wypożyczenia sprawnego sprzętu do czasu zreperowania uszkodzonego.

Sprawa dotyczyła mężczyzny, który zamówił kolumny głośnikowe z osprzętem warte prawie 48 tys. zł. Sprzedawca zlecił ich dostarczenie firmie przewozowej. W trakcie transportu przesyłka uległa uszkodzeniu, które poszkodowany wycenił na kilkanaście tysięcy złotych. Po zgłoszeniu reklamacji, w toku postępowania likwidacyjnego, ubezpieczyciel kuriera wypłacił poszkodowanemu zaledwie 1,5 tys. zł.


Pozostało 67% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane