statystyki

Za brak należytej informacji w porę zapłaci biuro podróży

autor: Urszula Lawina21.01.2015, 07:31

Pan Jacek opłacił w biurze podróży pobyt w hotelu na Kubie. Jednak po przylocie został zatrzymany na lotnisku z powodu braku wizy, ponieważ organizator imprezy nie powiadomił go o konieczności jej posiadania. – Czy mogę liczyć na zwrot kosztów – pyta zawiedziony podróżnik.

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, organizator turystyki, czyli biuro proponujące panu Jackowi usługę turystyczną polegającą na pośrednictwie w rezerwacji i wykupieniu pobytu na Kubie, zobowiązane było dostarczyć mu informacje na temat przepisów wizowych jeszcze przed podpisaniem umowy. Nie czyniąc tego, odpowiada – zgodnie z przepisami – za nienależyte wykonanie umowy. Z tego tytułu nasz czytelnik ma prawo do złożenia zawiadomienia lub reklamacji już w czasie trwania jego urlopu (z którego, nota bene z winy biura nie skorzystał) albo do 30 dni od jego zakończenia. Powinien w nim oszacować wysokość swojego roszczenia, domagając się zwrotu kosztów pobytu, transportu i dodatkowego przelotu powrotnego, który musiał wykupić, ponieważ nie został wpuszczony na terytorium Kuby. Nie należy ona bowiem do krajów, w których wizę można otrzymać na lotnisku po przylocie.


Pozostało 53% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane