statystyki

Zmiana oferty nie upoważnia do zmian umów

autor: Małgorzata Kryszkiewicz23.09.2014, 08:39; Aktualizacja: 23.09.2014, 08:41
Młotek sędziowski fot. shutterstock.com

Młotek sędziowski fot. shutterstock.com

Konsument już w dacie zawierania umowy znać ważne powody jej ewentualnej zmiany. A takim powodem nie jest modyfikacja oferty banku. Tak uznał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nakazał wpisanie do rejestru klauzul niedozwolonych zapisu z regulaminu stosowanego przez Sygma Banque S.A. z siedzibą we Francji. Zakazał również stosowania go w obrocie.

Sprawa trafiła do sądu na skutek powództwa złożonego przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zakwestionował on stosowanie przez Sygma Banque postanowienia regulaminowego o treści: „Bank jest uprawniony do zmiany Regulaminu w przypadku: (...) zmiany oferty Banku, w szczególności rozszerzenia zakresu usług lub produktów albo ulepszenia istniejących usług lub produktów”. Zdaniem UOKiK taki zapis naruszał zbiorowe interesy konsumentów.


Pozostało 67% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane