statystyki

Zmiany w regulaminach banków naruszają interesy konsumentów

autor: Małgorzata Kryszkiewicz23.09.2014, 07:45; Aktualizacja: 23.09.2014, 09:24
Bank

Konsument w chwili zawarcia umowy powinien znać ważne powody jej zmianyźródło: ShutterStock

Konsument już w dacie zawierania umowy powinien znać ważne powody jej ewentualnej zmiany. A takim powodem nie jest modyfikacja oferty banku. Tak uznał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nakazał wpisanie do rejestru klauzul niedozwolonych zapisu z regulaminu stosowanego przez Sygma Banque S.A. z siedzibą we Francji. Zakazał również stosowania go w obrocie.

Sprawa trafiła do sądu na skutek powództwa złożonego przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zakwestionował on stosowanie przez Sygma Banque postanowienia regulaminowego o treści: „Bank jest uprawniony do zmiany Regulaminu w przypadku: (...) zmiany oferty Banku, w szczególności rozszerzenia zakresu usług lub produktów albo ulepszenia istniejących usług lub produktów”. Zdaniem UOKiK taki zapis naruszał zbiorowe interesy konsumentów.


Pozostało 67% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

  • Klient(2014-09-23 16:44) Zgłoś naruszenie 00

    Bank PKO s.a utworzył stanowisko " rzecznika klienta" Tak mylącej nazwy nikt chyba by nie wymyślił. To rzecznik banku rozpatrujący skargi na działania banku. Bank wprowadził do taryfy opłat opłatę na którą nie ma wpływu ani ban, ani klient a płacić musi. Zależy ona od nie związanej z bankiem ( a może związanego w jakiejś tajnej umowie, o której klient nie może się dowiedzieć) ani z klientem instytucji a klient musi za jej działania płacić. A ma na to wpływ Bank ? Nie, A klient ? Nie. Klient banku tylko płaci. Myślicie, że ten" rzecznik klienta coś w tej materii zrobił ? NIE. Odpisał tylko na skargę klienta, że tak ma być bo tak jest w "Tabeli opłat...". Oni już robią co tylko chcą. I tylko dzielą zyski.

    Odpowiedz
  • KaliBob(2014-09-24 11:17) Zgłoś naruszenie 00

    Klient, ale zagadkowo piszesz. Musisz napisać coś więcej, bo nie wiadomo o co ci chodzi o jaki produkt. Generalnie nie rozumiem czego się spodziewałeś po rzeczniku konsumenta, skoro opłata jest w cenniku?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane