Etap legislacyjny
Projekt ustawy w konsultacjach społecznych
Takie jest założenie projektu ustawy, nad którym pracuje Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Projekt resortu, który trafił niedawno do Rządowego Centrum Legislacji, ma na celu uporządkowanie organizacji powiadamiania ratunkowego, tak aby możliwe było sprawne obsłużenie zgłoszenia alarmowego od obywatela.
Takie jest założenie projektu ustawy, nad którym pracuje Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Projekt resortu, który trafił niedawno do Rządowego Centrum Legislacji, ma na celu uporządkowanie organizacji powiadamiania ratunkowego, tak aby możliwe było sprawne obsłużenie zgłoszenia alarmowego od obywatela.
– Projektowana regulacja ujednolica system. Funkcjonować mają tylko centra powiadamiania ratunkowego (po jednym w województwie – z wyjątkiem Warszawy i Radomia w woj. mazowieckim), przyjmujące zgłoszenia, kwalifikujące je i kierujące do właściwych służb – wyjaśnia Artur Koziołek, rzecznik prasowy MAiC.
Podkreśla, że policja, państwowa straż pożarna, dyspozytorzy medyczni i inne podmioty na podstawie informacji przekazanych z CPR będą podejmować decyzję o tym, jakie siły i środki skierować na miejsce zdarzenia.
– Takie podejście odciąży służby od odbierania zgłoszeń fałszywych, pomyłkowych lub takich, które nie wymagają interwencji. Operatorzy numerów alarmowych będą szkoleni w taki sposób, aby zapewnić jednolity, wysoki standard obsługi zgłoszeń – deklaruje Artur Koziołek.
Dziś podstawowe zagadnienia systemu powiadamiania ratunkowego są uregulowane m.in. w ustawie o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2009 r. nr 178, poz. 1380 z późn. zm.) i w rozporządzeniu ministra spraw wewnętrznych i administracji w sprawie organizacji i funkcjonowania centrów powiadamiania ratunkowego i wojewódzkich CPR (Dz.U. nr 130, poz. 1073 ze zm.).
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama