statystyki

Prawnik niczym Uber. Czy ruszy mobilna aplikacja „Dostęp do adwokata"

autor: Szymon Cydzik19.02.2019, 09:40; Aktualizacja: 19.02.2019, 11:56
Znalezienie pełnomocnika o danej specjalizacji jest możliwe w rejestrach adwokatów i radców prawnych, nie mają one jednak wygodnego „interfejsu”. Znajduje on prawników w danym mieście, ale niekoniecznie blisko komendy i gotowych do świadczenia pomocy natychmiast. Aplikacja zaś dzięki geolokalizacji pozwoliłaby wyszukać kancelarie w pobliżu. Każdy rejestrujący się w niej adwokat zaznaczałby, w jakich godzinach jest dostępny.

Znalezienie pełnomocnika o danej specjalizacji jest możliwe w rejestrach adwokatów i radców prawnych, nie mają one jednak wygodnego „interfejsu”. Znajduje on prawników w danym mieście, ale niekoniecznie blisko komendy i gotowych do świadczenia pomocy natychmiast. Aplikacja zaś dzięki geolokalizacji pozwoliłaby wyszukać kancelarie w pobliżu. Każdy rejestrujący się w niej adwokat zaznaczałby, w jakich godzinach jest dostępny.źródło: ShutterStock

Mobilne aplikacje i infolinie mogłyby ułatwić osobom zatrzymanym kontakt z adwokatem. Prace w różnych miejscach trwają, ale do ich zakończenia droga daleka.

J ak wielokrotnie pisaliśmy w DGP, z dostępem do adwokata po zatrzymaniu wciąż są poważne problemy. Choć Ministerstwo Sprawiedliwości twierdzi, że unijna dyrektywa w tej sprawie została w pełni implementowana, to organizacje pozarządowe, samorządy prawnicze oraz rzecznik praw obywatelskich mają co do tego poważne zastrzeżenia. Zwracają uwagę na to, że w wielu przypadkach sprawa rozbija się o to, że zatrzymany nie zna prawnika, do którego mógłby się zwrócić.

Znalezienie go może ułatwić aplikacja „Dostęp do adwokata”, która ma być platformą komunikacji między zatrzymanymi (potencjalnymi klientami) a adwokatami. Obecnie sekcja prawa karnego Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie prowadzi wśród swoich członków ankietę, badając, jakie byłoby zainteresowanie udziałem pełnomocników w aplikacji. Jej uruchomienie mogłoby nastąpić (najwcześniej) za kilka miesięcy.

Adwokat powinien być obecny od pierwszych czynności bezpośrednio po zatrzymaniu. W tym momencie potencjalny klient nie ma jednak dostępu do internetu, dlatego priorytetem jest stworzenie infolinii, a nie aplikacji mobilnej.


Pozostało jeszcze 88% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane