statystyki

Zwarcie w transatlantyckim obiegu danych. Będzie rewizja tarczy prywatności?

autor: Emilia Świętochowska11.04.2017, 18:30
Tarcza prywatności została wprowadzona przez Komisję Europejską w lipcu ubiegłego roku

Tarcza prywatności została wprowadzona przez Komisję Europejską w lipcu ubiegłego rokuźródło: Inne

Europosłowie wzywają do rewizji tarczy prywatności (Privacy Shield), porozumienia ze Stanami Zjednoczonymi pozwalającego amerykańskim korporacjom na swobodne przekazywanie danych obywateli Unii za Atlantyk. Zgodnie z rezolucją przyjętą pod koniec ubiegłego tygodnia Komisja Europejska ma za zadanie sprawdzić, czy ostatnie zmiany skutkujące obniżeniem standardów ochrony prywatności w USA nie prowadzą jednocześnie do osłabienia gwarancji przysługujących Europejczykom.

Reklama


Chodzi przede wszystkim o liberalizację zasad udostępniania prywatnych informacji pozyskiwanych przez Narodową Agencję Bezpieczeństwa (NSA) innym instytucjom wywiadowczym, takim jak CIA czy FBI. Na początku tego roku weszły w życie regulacje, na mocy których służby specjalne mogą zwrócić się do NSA o przekazanie całych baz surowych danych, jeśli wykażą, że mogą być one istotne dla prowadzonych operacji. Wcześniej analitycy amerykańskiego wywiadu elektronicznego udostępniali tylko te materiały (dane satelitarne, informacje o połączeniach telefonicznych czy wiadomościach z komunikatorów internetowych), które uważali, że mogą być interesujące z punktu widzenia działalności innych agencji wywiadowczych. Zanim dzielili się informacjami, mieli obowiązek wykasować z nich nieistotne prywatne detale i zanonimizować tożsamość osób, które nie były o nic podejrzane. Teraz ten wymóg znikł i wszystkie agencje mogą przeczesywać niesformatowane dane, a dopiero potem minimalizować ryzyko naruszenia prywatności obywateli.

To jednak nie wszystko. Pod koniec marca amerykański Kongres anulował regulacje Federalnej Komisji Łączności, które zakazywały dostawcom internetu sprzedawania informacji zawartych w historii przeglądarek ich klientów. Innymi słowy firmy telekomunikacyjne nie muszą już uzyskiwać wyraźnej zgody konsumentów, aby wykorzystywać ich dane do celów komercyjnych.


Pozostało jeszcze 42% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama