« Powrót do artykułu

Utrata dowodu osobistego. Jak postępować?

By uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji, natychmiast po zgubieniu lub kradzieży dowodu osobistego powinniśmy zgłosić ten fakt we właściwym urzędzie gminy lub jednostce konsularnej. Informację o utracie dokumentu warto przekazać również do banku, w którym posiadamy konto.

dowód zabezpieczenie 4

żródło: Materiały Prasowe

W sytuacji, gdy odnajdziemy dowód po zgłoszeniu jego utraty, należy przekazać go organowi który wydał dokument

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (5)

  • Michał(2014-09-03 08:19) Zgłoś naruszenie 21

    Nie trzeba zgłaszać do banku w którym mamy konto. Można to zrobić w jakimkolwiek banku. Ma on obowiązek zgłosić taką informację do rejestru.

    Odpowiedz
  • sfsf(2014-09-02 12:24) Zgłoś naruszenie 02

    W banku niestety nic to nie znaczy. Za zastrzeżenie rządają pieniędzy. Olać taką usługę.

    Odpowiedz
  • pepe(2014-09-04 12:58) Zgłoś naruszenie 01

    Gadanie.
    Olac policje - i tak nic to nie da - bo nie robia wszystkiego co powinni i szkoda czasu
    Najpierw zglosic w banku - upewnic sie ze zastrzezenie bank zrobi w bazie miedzybankowej a nie jakiejs wlasnej
    Pojsc do urzedu po nowy

    Odpowiedz
  • Jaśka(2018-09-10 22:50) Zgłoś naruszenie 01

    Zgłosić trzeba, to fakt. Ale warto też mieć pakiet ochronny, który uniemożliwiłby komuś wzięcie np kredytu na nasz zagubiony dowód. Ostatnio sporo takich sytuacji.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!