statystyki

Dzieci znikną z reklam? RPD: Ograniczenie to dobry pomysł

autor: Piotr Szymaniak22.06.2016, 07:46; Aktualizacja: 22.06.2016, 09:48
Dziecko reklama

Zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że dziecko zostanie potraktowane przedmiotowo nie tylko przez producentów reklam, ale i przez rodziców - ostrzega RPDźródło: ShutterStock

Ustawowy zakaz występowania dzieci i nastolatków w telewizyjnych, radiowych i prasowych reklamach komercyjnych, a także zakaz adresowania ich reklam do nieletnich – z wyjątkiem produktów związanych z edukacją i rozwojem – to postulaty z petycji, którą zajmowali się wczoraj posłowie z komisji ds. petycji.

Choć jej autor nie zaproponował konkretnych zapisów, to jest szansa, że jego postulaty zaowocują zmianą prawa. Zwłaszcza że za ograniczeniem udziału małoletnich w reklamach opowiedzieli się wczoraj zarówno przedstawiciele rzecznika praw dziecka, jak i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

– Problematyka obecności najmłodszych w reklamach wymaga uregulowania – przyznaje sędzia Agnieszka Rękas z Biura Rzecznika Praw Dziecka.

Jak mówi, jest to szczególnie wrażliwa grupa odbiorców, często przyjmująca treści prezentowane w reklamach jako prawdziwe. Poza tym chodzi o zachowanie podmiotowości dziecka.

– Zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że dziecko zostanie potraktowane przedmiotowo nie tylko przez producentów reklam, ale i przez rodziców, którzy mogą traktować jego udział w reklamie jako źródło dochodu i sposób na polepszenie standardu życia – stwierdza sędzia Rękas, dodając, że w ocenie RPD wprowadzenie zakazu reklam skierowanych do dzieci, jak i z ich udziałem wymaga pogłębionej analizy.


Pozostało 55% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

  • Vox61(2016-06-22 13:13) Zgłoś naruszenie 20

    Kretyńska jest reklama Skody , w której małe dzieci turlają się pod samochodami aby je przetestować. Trzeba natychmiast wycofać to nieodpowiedzialne " dzieło " z emisji .

    Odpowiedz
  • Maks(2016-06-22 23:07) Zgłoś naruszenie 00

    W filmach i serialach też się namnożyło dzieci, zamiast się uczyć grają .... ten wysyp też trzeba ograniczyć (...)

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane