statystyki

Warto monitorować social media

autor: Grzegorz Furgał25.09.2015, 10:15; Aktualizacja: 25.09.2015, 10:18
Twitter

Dzisiejsza rzeczywistość biznesowa charakteryzuje się zwykle asymetrią informacjiźródło: Bloomberg
autor zdjęcia: Scott Eells

Na początku września media obiegła informacja o ataku hakerskim na znaną polską kancelarię prawną i możliwym wycieku wrażliwych danych dotyczących klientów. Był to klasyczny przykład nagłej i niespodziewanej sytuacji, która stanowiła zagrożenie dla organizacji i wymagała działania pod presją czasu. Czy na taki kryzys można się przygotować? Co w tamtym konkretnym przypadku można było zrobić inaczej, a co można zrobić teraz?

Kluczowe jest to, że pierwsze doniesienia o wspomnianym cyberataku pojawiły się w social media (a konkretnie na specjalizującej się w tematyce bezpieczeństwa w sieci witrynie Zaufanatrzeciastrona.pl). Podobny scenariusz miał zresztą miejsce kilka miesięcy temu, gdy ofiarą hakerów padł jeden z banków. Najpierw fala niepokojących informacji przetoczyła się przez media społecznościowe, a dopiero potem tematem zajęły się te tradycyjne.

Tyle się mówi o social media, jednak nie wszyscy wiedzą, co się do nich zalicza. To nie tylko Facebook i Twitter, jak wielu sądzi. To także choćby YouTube, niekomercyjne strony WWW, a przede wszystkim blogi i fora dyskusyjne. Wszędzie tam pojawiają się wpisy i uwagi mogące wpłynąć na postrzeganie poszczególnych firm, a więc także kancelarii prawnych, które przecież nie działają w próżni i podlegają takim samym ocenom jak inne podmioty (czego, mam wrażenie, niektórzy radcowie prawni czy adwokaci po prostu nie chcą przyjąć do wiadomości).


Pozostało 52% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane