1 października b.r. udostępniony został portal obsługujący elektroniczne postępowanie nominacyjne sędziów. Za jego pośrednictwem kandydat będzie mógł ubiegać się o powołanie na wolne stanowisko. Na bieżąco będzie miał także dostęp do informacji oraz dokumentów związanych z postępowaniem.

Uchwalona w marcu, a obowiązująca od 1 października nowelizacja prawa o ustroju sądów powszechnych wprowadza do postępowań nominacyjnych sędziów procedurę elektroniczną.

Każdy kandydat do objęcia stanowiska sędziego sądu powszechnego, aby wziąć udział w procedurze rekrutacyjnej, będzie musiał założyć konto w systemie teleinformatycznym i za jego pośrednictwem przesyłać wszystkie dokumenty.

Istotne jest również to, że kandydaci nie będą mogli już startować na więcej niż jedno wolne stanowisko sędziowskie - aż do czasu zakończenia procedury wynikającej z pierwszego zgłoszenia. W ocenie resortu sprawiedliwości zmiana "korzystnie oddziaływać będzie na racjonalizację decyzji kandydatów co do wyboru miejsca służbowego, w którym chcą pełnić urząd".

Do tej pory proces obsadzania wolnego stanowiska sędziowskiego trwał ponad. Nowe przepisy mają skrócić ten czas do 200 dni.

Portal jest dostępny pod adresem: https://enominacja.ms.gov.pl.

PS/źródło:MS