statystyki

Chcesz chronić logo firmy? Za każdy kolor musisz zapłacić 550 złotych

autor: Marek Porzeżyński09.09.2014, 14:25; Aktualizacja: 18.09.2014, 11:07
Marek Porzeżyński, fot mat prasowe

Marek Porzeżyński, prawnik, Kancelaria Prawna Chałas i Wspólnicyźródło: Materiały Prasowe

Przedsiębiorca, który chce zastrzec znak rozpoznawczy swojej firmy, musi wydać taką kwotę w urzędzie patentowym. Pod warunkiem że rejestruje go wyłącznie w wersji czarno-białej. Tyle, że wówczas jego logo np. w kolorze niebieskim nie jest w pełni chronione przed działalnością konkurencji.

Pełną ochronę firma zyska dopiero wówczas, gdy znak towarowy zarejestruje dodatkowo w różnych wariantach kolorystycznych. To z kolei oznacza, że opłatę rejestracyjną poniesie tyle razy, ile barwnych wersji zechce zastrzec. Wszystko to efekt wytycznych unijnego Urzędu ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego, które wdrożył już polski Urząd Patentowy. Na ich mocy od 15 lipca czarno-białe znaki towarowe nie są tożsame z kolorowymi i każda wersja barwna znaku musi być rejestrowana oddzielnie. Największe koszty zmian poniosą m.in. firmy spożywcze mające w ofercie dużo produktów z odrębnymi znakami towarowym.


Pozostało jeszcze 83% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane