Wykupione mieszkania stają się wspólnotą. A to rodzi obowiązki
Kto chce wykupić mieszkanie, musi zgłosić się do zarządu budynków komunalnych w swojej gminie. Urzędnicy przeprowadzą inwentaryzację, wydadzą zaświadczenie o samodzielności lokalu, potwierdzą tytuł prawny do niego oraz przyślą rzeczoznawcę, który wyceni nieruchomość.
Procedura, w zależności od gminy i liczby składanych wniosków, trwa od kilku do kilkunastu miesięcy. Wykupując lokal na własność, najemca musi mieć świadomość, że od tej pory nie tylko będzie miał wpływ na decyzje wspólnoty mieszkaniowej, lecz także będzie partycypował w kosztach remontów i utrzymania budynku.
Może to się np. wiązać z podwyżką comiesięcznych opłat. Gminy z reguły nie sprzedają mieszkań nowych, nieruchomości zabytkowych, lokali po remoncie kapitalnym lub w obiektach przeznaczonych do rozbiórki.
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama