Brak informacji o tym, że aby odebrać nagrodę, należy zachować dowód zakupu produktu – to główny grzech koncernu Kraft Foods Polska, producenta Prince Polo, prowadzącego konkurs mający na celu promocję wafelka. Z kolei firma Just Mobile, organizator Wielkiej Loterii Plusa, wysyłała abonentom sieci Polkomtel wiadomość o treści: „Czy zgodziłbyś się na ewentualny ODBIÓR samochodu GOLF w Warszawie? Wyślij SMS o treści TAK na 7419 (4,88 zł).” Tymczasem, jak się okazało, odesłanie SMS-a gwarantowało jedynie udział w loterii.
Opisane praktyki organizatorów loterii nie spodobały się prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, która wszczęła w tych sprawach postępowania. Zakończyły się one nałożeniem na obydwie firmy kar finansowych – za wprowadzanie konsumentów w błąd Kraft Foods ma zapłacić ponad 160 tys. zł kary, a Just Mobile – ponad 130 tys. zł. Obydwie decyzje są nieprawomocne, przedsiębiorcy mogą odwołać się do sądu.

Niepełne informacje