Ośrodki wypoczynkowe ponoszą odpowiedzialność za rzeczy wniesione przez gości. Hotel nie może swojej odpowiedzialności ograniczyć ani wyłączyć. Ośrodek ma także obowiązek przyjąć na przechowanie kosztowności
Reklama

Odpowiedzialność ponosi nie tylko właściciel hotelu

Podczas wakacyjnego urlopu z hotelowego pokoju skradziono mi zegarek. Zgłosiłam ten fakt osobie prowadzącej hotel, ale ta powiedziała mi, że nie jest właścicielem hotelu, a jedynie dzierżawcą. Jej zdaniem roszczenie powinnam w związku z tym zgłosić do właściciela obiektu. Czy rzeczywiście dzierżawca nie ponosi odpowiedzialności?

Hotel nie zawsze będzie odpowiadał za skradzioną rzecz

Z pokoju hotelowego skradziono mi aparat fotograficzny. Zgłosiłem to właścicielowi hotelu, usłyszałam jednak, że sam jestem sobie winien, ponieważ zostawiłem otwarte okno w pokoju. Czy hotelarz może na tej podstawie uchylić się od odpowiedzialności?

Im niższa cena pokoju, tym niższe odszkodowanie

W czasie urlopu mieszkałem z bratem i jego żoną w pokoju hotelowym. Za nocleg płaciłem 120 zł. Z pokoju skradziono mi laptopa, który kosztował 3 tys. zł. Czy dostanę od hotelu zwrot tej kwoty?

To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Gazety Prawnej: Kiedy hotel odpowiada za utratę lub uszkodzenie rzeczy gości
W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na powyższe pytania, oraz:
- Obowiązki hotelu
- Zakres odpowiedzialności
- Ustalanie wysokości odszkodowania
- Procedura reklamacji