Domena strony www przedsiębiorstwa to narzędzie służące do jego identyfikacji w internecie, a niekiedy także znaczący składnik majątkowy. Dlatego ważny jest jej dobór na etapie rejestracji i należyta ochrona w trakcie użytkowania.
Każdy przedsiębiorca może dzisiaj zarejestrować domenę o dowolnej nazwie, jeżeli nie została jeszcze ona zastrzeżona przez inny podmiot. Dzieje się tak dlatego, że podmiot rejestrujący nazwę domeny nie bada, czy zgłaszająca się do niego firma lub internauta ma prawo używania wskazanej nazwy w internecie. To spora dowolność, dlatego wcześniej można zastanowić się, jaki adres powinna mieć strona firmy. Najlepiej, jeśli nazwa domeny będzie zawierać zwięzłą informację. Może to być sama nazwa przedsiębiorstwa (np. www.buffalo.com, www.supersklep.pl, www.domanski.eu) lub nazwa związana oferowanymi przez nią towarami bądź usługami (www.ciastkarnia.pl, www.autonaprawa.lukow.pl).
Ze ściśle informatycznego punktu widzenia domena internetowa to wbrew potocznie utartej definicji nie cały adres www, ale litery znajdujące się po prawej stronie ostatniej kropki (.) w adresie internetowym, np. w adresie http://www.xyz.pl domeną będzie „pl”. Natomiast nazwą domeny jest część adresu internetowego, umieszczona po lewej stronie od ostatniej kropki w tym adresie, aż do kolejnej kropki po lewej stronie lub znaku „//”. Każda strona internetowa może mieć adres z wykorzystaniem domeny krajowej (w Polsce będzie to .pl, w Niemczech .de, a w Wielkiej Brytanii .uk), domeny globalnej (.com), europejskiej (.eu) lub domeny regionalnej (np. waw.pl). Nazwa domeny nie może być również byt długa i skomplikowana. To zawsze zmniejsza szanse na jej szybkie zapamiętanie przez potencjalnych klientów.