statystyki

Przegląd auta będzie potwierdzony zdjęciem

autor: Piotr Szymaniak03.08.2020, 07:57; Aktualizacja: 03.08.2020, 10:01
Nowelizacja prawa o ruchu drogowym dotycząca nadzoru nad SKP została już raz przyjęta przez rząd w październiku 2018 r. i prawie uchwalona przez Sejm, ale projekt został zdjęty z porządku obrad tuż przed trzecim czytaniem. Przewidywał, że nadzór nad funkcjonowaniem stacji diagnostycznych przejmie od starostw Transportowy Dozór Techniczny, który miał utworzyć też własne stacje. Na tych ostatnich miały być m.in. powtórnie badane pojazdy niedopuszczone do ruchu na komercyjnych stacjach, pojazdy po przeróbkach czy te, których właściciele nie zgłosili na badania w terminie.

Nowelizacja prawa o ruchu drogowym dotycząca nadzoru nad SKP została już raz przyjęta przez rząd w październiku 2018 r. i prawie uchwalona przez Sejm, ale projekt został zdjęty z porządku obrad tuż przed trzecim czytaniem. Przewidywał, że nadzór nad funkcjonowaniem stacji diagnostycznych przejmie od starostw Transportowy Dozór Techniczny, który miał utworzyć też własne stacje. Na tych ostatnich miały być m.in. powtórnie badane pojazdy niedopuszczone do ruchu na komercyjnych stacjach, pojazdy po przeróbkach czy te, których właściciele nie zgłosili na badania w terminie.źródło: ShutterStock

Ministerstwo Infrastruktury wznawia prace nad zwiększeniem nadzoru na stacjami kontroli pojazdów (SKP). Szykowana zmiana przepisów wynika z konieczności dostosowania prawa do unijnej dyrektywy 2014/45/UE, która określa minimalne wymagania badań technicznych aut. Termin na uchwalenie regulacji minął już trzy lata temu, a od dwóch powinniśmy je stosować.

Nowelizacja prawa o ruchu drogowym dotycząca nadzoru nad SKP została już raz przyjęta przez rząd w październiku 2018 r. i prawie uchwalona przez Sejm, ale projekt został zdjęty z porządku obrad tuż przed trzecim czytaniem. Przewidywał, że nadzór nad funkcjonowaniem stacji diagnostycznych przejmie od starostw Transportowy Dozór Techniczny, który miał utworzyć też własne stacje. Na tych ostatnich miały być m.in. powtórnie badane pojazdy niedopuszczone do ruchu na komercyjnych stacjach, pojazdy po przeróbkach czy te, których właściciele nie zgłosili na badania w terminie.

Teraz koncepcja zasadniczo się zmieniła. Nadzór nad SKP będzie się opierał na trzech filarach. Starostwa będą prowadzić rejestr przedsiębiorców prowadzących SKP, a także sprawować nadzór administracyjny nad ośrodkami szkolenia diagnostów.


Pozostało 75% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • Guessst(2020-08-04 03:33) Zgłoś naruszenie 00

    Uoooo chyba za duzo kasy jest do rozdania, a jeszcze wiecej do wykradzenia ludziom z portfeli....?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane