Odszkodowania od Skarbu Państwa w dobie kryzysu. Fakty i mity

18.04.2020, 08:30
Jedynym skutkiem wprowadzenia stanu nadzwyczajnego jest więc pojawienie się dodatkowej ścieżki określonej w ustawie z 2002 r. Jaki jest jej zakres i potencjał?

Jedynym skutkiem wprowadzenia stanu nadzwyczajnego jest więc pojawienie się dodatkowej ścieżki określonej w ustawie z 2002 r. Jaki jest jej zakres i potencjał?źródło: ShutterStock

Polityczna debata dotycząca odroczenia wyborów prezydenckich z uwagi na epidemię COVID-19, w tym w kontekście możliwego wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, odsłoniła dodatkową, nieco niespodziewaną, warstwę problemu. Jak się okazało, część przedstawicieli rządzącej większości publicznie zwerbalizowało obawę rządzących dotyczącą konsekwencji odszkodowawczych wejścia w życie stanu nadzwyczajnego (np. stanu klęski żywiołowej) dla Skarbu Państwa.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:gazetaprawna.pl
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

  • StAAbrA (2020-04-18 20:52) Zgłoś naruszenie 20

    Tzw. Skarb Państwa już dawno został rozkradziony ....

    Odpowiedz
  • hilaran(2020-05-13 12:05) Zgłoś naruszenie 00

    Wszystko super, ale art 77 Konstytucji jest precyzowany albo ustawą z 2002 r. (tu nie ma zastosowania bo przecież nie wprowadzono stanu nadzwyczajnego) albo KC. A KC wprost nakazuje stwierdzić najpierw niekonstytucyjność aktu prawnego - tu rozporządzenia o nakazach i zakazach. Jest on niekonstytucyjny i co z tego - TK w obecnym składzie przecież nie orzeknie o niekonstytucyjności...

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane