statystyki

Kancelaria musi być gotowa na informatyczną katastrofę

autor: Mariusz Szulc13.02.2020, 07:30; Aktualizacja: 13.02.2020, 07:31
Dyrektor izby administracji skarbowej odmówił jednak przywrócenia terminu. – Powtarzające się awarie systemu wykorzystywanego do obiegu dokumentacji powinny skłonić pełnomocnika do skorzystania z innych form komunikacji – stwierdził organ.

Dyrektor izby administracji skarbowej odmówił jednak przywrócenia terminu. – Powtarzające się awarie systemu wykorzystywanego do obiegu dokumentacji powinny skłonić pełnomocnika do skorzystania z innych form komunikacji – stwierdził organ.źródło: ShutterStock

Zła organizacja pracy nie uzasadnia przywrócenia terminu – orzekł WSA w Gorzowie Wielkopolskim. Chodziło o awarię systemu teleinformatycznego, wykorzystywanego przez pełnomocnika do wewnętrznego obiegu dokumentacji w ramach kancelarii.

Problem pojawił się, gdy wyznaczony przez kancelarię pełnomocnik nie odwołał się w terminie od decyzji naczelnika urzędu skarbowego w sprawie jednego z klientów. Pełnomocnik złożył w związku z tym wniosek o przywrócenie terminu, zgodnie z art. 162 ordynacji podatkowej. Przepis pozwala na to, jeśli zainteresowany uprawdopodobni, że nie był winny uchybieniu terminowi.

Argumentował, że tak właśnie było w tej sprawie, bo pracownicy merytoryczni kancelarii odpowiedzialni za prowadzenie postępowania dowiedzieli się o decyzji naczelnika urzędu z dużym opóźnieniem. Powodem były powtarzające się awarie sieci internetowej i usług hostingowych (wirtualnej chmury danych), z których korzystano w kancelarii. W konsekwencji pracownicy nie przygotowali odwołania w ustawowym terminie 14 dni.


Pozostało 60% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (3)

  • zzz(2020-02-13 15:21) Zgłoś naruszenie 11

    No chwila, 14 dni trwała ta awaria? Coś tu ściemniają. Poza tym to pełnomocnik jest odpowiedzialny a nie "pracownicy merytoryczni kancelarii" - jest pełnomocnikiem to sorry gregory, trzeba pilnować terminu a nie wysłać maila do aplikanta i zapomnieć o sprawie.

    Odpowiedz
  • tylko SPECJALIZACJE(2020-02-14 08:28) Zgłoś naruszenie 00

    Problem w tym, że zarówno sędziowie, jaki i mecenasi - to humaniści, którzy w gigantycznej większości nie mają pojęcia jak funkcjonują usługi elektroniczne. Stąd w obrocie prawnym mogą funkcjonować takie bzdury. Już widzę oczy sędziego, który czyta o "chmurze hostingowej" i zaburzeniach jej działania. :)))))) Niestety w polskim sądownictwie a właściwie to w całym systemie prawnym funkcjonuje mit o wszechwiedzy prawników a jakby co to o możliwości przepytania biegłego. Problem tylko w tym, czy rozumie się o czym biegły mówi, czy potrafi się nawet dostrzec problem i zadać pytanie oraz czy potrafi się rozpoznać biegłość biegłego. Dawno już do wymiaru tzw. sprawiedliwości powinny wejść specjalizacje zamiast aplikacji.

    Odpowiedz
  • region raczej rolniczy niźli prawniczy(2020-02-13 10:44) Zgłoś naruszenie 00

    Już chyba nie doczekam mądrego wyroku sądu administracyjnego. Mija 40 lat ich istnienia a lepiej było gdy ich nie było. Same bzdury. No i kto w Gorzowie tworzy taki sąd? Nie lepiej w Zakopanem albo na Helu?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane