Nowatorski sposób wiązania nie wyróżnia butów

autor: Szymon Cydzik06.02.2020, 18:00
W skardze przedstawiciele przedsiębiorstwa podkreślali oryginalność zastosowanego rozwiązania.

W skardze przedstawiciele przedsiębiorstwa podkreślali oryginalność zastosowanego rozwiązania.źródło: ShutterStock

W odróżnieniu od wzoru użytkowego, znak towarowy musi przede wszystkim odróżniać produkt jednego producenta od towarów innych – podkreślił Sąd Unii Europejskiej.

W 2017 r. pewna amerykańska firma chciała zarejestrować w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wspólnotowy znak towarowy w postaci trójwymiarowego kształtu zapięcia do butów, złożonego z pętli i guzika. Urząd jednak odmówił wskazując, iż znak ten nie ma dostatecznej zdolności odróżniającej. Decyzję tę podtrzymała izba odwoławcza w 2018 r. Zgodnie z przepisami, firma zaskarżyła decyzję izby do Sądu Unii Europejskiej.

W skardze przedstawiciele przedsiębiorstwa podkreślali oryginalność zastosowanego rozwiązania. Wskazywali, że to skarżąca jako pierwsza wprowadziła je na rynek kilka lat wcześniej, a funkcjonujące w sieci strony sprzedające buty z tym samym typem zapięcia (na które powołała się izba odwoławcza odmawiając rejestracji znaku) oferują podrobione wersje tego rozwiązania. Firma powoływała się także na nagrody branżowe, które otrzymała za to rozwiązanie, mające świadczyć o jego nowatorstwie.


Pozostało jeszcze 43% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • neon(2020-02-06 20:20) Zgłoś naruszenie 00

    I gdzie niby jest to zapięcie? Jakieś źródło w ogóle? Obrazek z stosu i tyle. Nie postraraliście się.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane