statystyki

Jazda na suwak: Korytarze życia można tworzyć bez przepisów

autor: Piotr Szymaniak23.09.2019, 07:10; Aktualizacja: 23.09.2019, 07:22
Obowiązek jazdy na suwak, czyli naprzemiennego włączania się do ruchu

Obowiązek jazdy na suwak, czyli naprzemiennego włączania się do ruchuźródło: DGP

Zachęca do tego Ministerstwo Infrastruktury. Resort tak długo zwlekał z przygotowaniem odpowiednich regulacji, że prace nad nimi prawdopodobnie trzeba będzie przeprowadzać niemalże od nowa.

Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że w ubiegłym roku na drogach doszło do 32 tys. wypadków. Do każdego z nich muszą dojechać służby ratunkowe. Jednak często na drodze straży pożarnej, pogotowia ratunkowego czy policji stają kierowcy, którzy nie wiedzą, jak prawidłowo ustąpić im miejsca. Tymczasem według austriackich badań utworzenie przez kierujących korytarza życia – czyli miejsca pomiędzy pojazdami, umożliwiającego przejazd służbom ratunkowym – może przyspieszyć ich przybycie na miejsce zdarzenia nawet o cztery minuty. A to z kolei zwiększa szanse na przeżycie ofiar nawet o 40 proc.

Jak formować szpaler

Co prawda z art. 9 prawa o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2018 poz. 1990 ze zm.) jednoznacznie wynika, że kierowca jest obowiązany ułatwić przejazd pojazdu uprzywilejowanego poprzez niezwłoczne usunięcie się z jego drogi, a w razie potrzeby zatrzymanie się, to przepisy nie precyzują zasad formowania szpaleru aut. Zwłaszcza na drogach wielojezdniowych.


Pozostało jeszcze 71% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane