statystyki

Ubezpieczenie na sprzęt było, ale odszkodowania nie ma

autor: Regina Skibińska16.01.2019, 07:41; Aktualizacja: 16.01.2019, 09:08
dokument, podpis, biuro, praca

W wielu przypadkach interwencje rzecznika finansowego były skuteczne, ale często okazywało się, że warunki ochrony były w umowach tak skonstruowane, że klient nie mógł liczyć na odszkodowanie w sytuacjach, które najczęściej są przyczyną uszkodzeń.źródło: ShutterStock

Rośnie liczba skarg, jakie do rzecznika finansowego składają osoby, które kupiły laptop czy telewizor razem z polisą, sprzedaną przez zagraniczne towarzystwo.

Wprawdzie spada liczba skarg dotyczących polis sprzedawanych razem z laptopami czy telewizorami (w ubiegłym roku było ich 470), ale jednocześnie przybywa problemów z zagranicznymi ubezpieczycielami – wynika z niedawno opublikowanego aneksu rzecznika finansowego do raportu sprzed dwóch lat na temat problemów z ubezpieczeniem sprzętu elektronicznego. W 2016 r. skargi na zagranicznych ubezpieczycieli stanowiły 18 proc., a według szacunków za 2018 r. już 34 proc. wszystkich skarg dotyczących polis na urządzenia RTV, AGD i komputery. Konsumenci najczęściej skarżyli się na London General Insurance Company Limited, Europ Assistance Holding, Europ Assistance Limited Company Oddział w Irlandii, La Parisienne SA, AmTrust International Underwriters DAC, Allianz IARD i MetLife Europe Insurance DAC.

Kłopot polega na tym, że działalność towarzystw z zagranicy nie podlega kontroli Komisji Nadzoru Finansowego. W razie problemów musi ona występować do poszczególnych nadzorów krajowych właściwych dla siedzib tych ubezpieczycieli.


Pozostało 74% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • zawiedziony(2020-04-16 18:34) Zgłoś naruszenie 00

    Kupiłem laptop za 2000 w sieci sklepów neonet i pracownik zaproponował mi ubezpieczenie na 3 lata w Europ Assistance za ok 400 więc się skusiłem. ok pół roku przed końcem polisy laptop został przypadkowo zalany i roszczenie uznano za zasadne więc dostałem możliwość wymiany sprzętu na NOWY natomiast kwota do wykorzystania na kolejne zakupy to nędzne 833zł więc jak każdy się domyśla za takie pieniądze nie da się kupić nowego sprzętu. Napisałem odwołanie jedno później drugie ale nic to nie dało bo firma EA ubzdurała sobie że zmniejszyli wartość odszkodowania ze względu na amortyzację sprzętu 20% rocznie. W OWU nie było nigdzie takiego zapisu więc pokierowałem sprawę do rzecznika finansowego. BARDZO ODRADZAM kupowania ubezpieczeń sprzętu w Europ Assistance

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane