statystyki

Znak towarowy musi mieć renomę w momencie pojawienia się produktu konkurencyjnego

autor: Michał Culepa15.03.2017, 07:20; Aktualizacja: 15.03.2017, 08:25
Symbol znaku towarowego

Istotną kwestią okazała się bowiem sprawa renomy znakuźródło: ShutterStock

Jeżeli producent wprowadza na rynek towar oznaczony identycznie, jak markowy produkt firmy z innej branży, odpowiada za naruszenie praw ochronnych znaku towarowego tylko wtedy, gdy ów wcześniejszy produkt zyskał już renomę na rynku – stwierdził Sąd Najwyższy.

Sprawę o naruszenie praw do znaku towarowego oraz o czyny nieuczciwej konkurencji wytoczyła spółka Gino Rossi – producent obuwia i właściciel znaku towarowego o tej samej nazwie – przeciwko firmie należącej do Marcina L. Pod taką samą marką zajmowała się ona produkcją i dystrybucją zegarków. Oba przedsiębiorstwa dysponowały zarejestrowanymi znakami towarowymi „Gino Rossi”, różniącymi się jedynie wizualizacją napisu, krojem czcionki itp. Co ciekawe, obydwie firmy zarejestrowały skutecznie swoje znaki towarowe – pierwsza na oznaczenie obuwia, druga – zegarków.

Producent butów zażądał od producenta czasomierzy zaniechania posługiwania się marką „Gino Rossi”, wycofania z obrotu produktów, opakowań i innych materiałów promocyjnych zawierających sporne oznaczenie oraz opublikowania ogłoszenia o zaprzestaniu bezprawnego posługiwania się marką „Gino Rossi” w jednym z ogólnopolskich dzienników, na swój koszt.


Pozostało 58% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane