statystyki

Prawnicy, którzy nie cierpią dziennikarzy

autor: Ewa Szadkowska22.05.2015, 09:50; Aktualizacja: 22.05.2015, 10:16

Nie wydaje mi się, bym była/był wart zainteresowania dziennikarzy. To nie jest temat dla mediów, nie piszcie o tym. Nie zacytowali państwo wszystkich istotnych wypowiedzi, co świadczy o braku rzetelności. To jest bardzo ważna uchwała, więc należy ją wydrukować w całości...

Reklama


Reklama


Takie opinie słyszę (czytam) niemal codziennie. I wciąż załamuję ręce, najwyraźniej nie mogąc się przyzwyczaić do myśli, że prawnicy, którzy na każdym kroku perorują o potrzebie kroczenia z duchem czasu, są tak bardzo oderwani od rzeczywistości. A zwłaszcza od realiów, w których funkcjonują współczesne media.

Mam wrażenie, że spora część prawników (sędziów, adwokatów, radców, notariuszy, korporacja naprawdę nie ma tu znaczenia) postrzega media jako pas transmisyjny, który działa wtedy, gdy się go uruchomi, i przekazuje to, co się na niego załaduje.

Jest w planach, dajmy na to, konferencja – owszem, warto czasem wysłać zapowiedź. Nie opublikowali? Dowód, że informowanie dziennikarzy o czymkolwiek nie ma sensu (to nic, że notka prasowa drewniana, a samo wydarzenie jest imprezą zamkniętą lub taką, która zainteresuje co najwyżej garstkę uczestników). Przyszli i chcą zrelacjonować? Panika (napiszą nie to, co trzeba, i jeszcze nie daj Boże pokuszą się o jakieś wnioski lub komentarze). Napisali? Obraza majestatu (no bo jak można było przytoczyć tylko jedno zdanie z wystąpienia prezesa, który może i przemawia jak Gomułka, ale przecież to prezes, w dodatku należy jego funkcję pisać przez duże „P”, czego media z uporem nie przyjmują do wiadomości).

Prawnicy w optymistycznym wariancie dziennikarzy się boją, w najgorszym – zwyczajnie ich nie cierpią. A już na pewno nie potrafią z nimi współpracować tak, by obydwie strony na tym korzystały (jedna – budując pozytywny wizerunek swój lub swojego zawodu, druga – mając szansę przygotowania ciekawego materiału).


Pozostało jeszcze 37% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama