statystyki

Nieuczciwość nie zależy od liczby naruszeń

autor: Dobromiła Niedzielska – Jakubczyk29.04.2015, 13:00; Aktualizacja: 29.04.2015, 13:12
dr Małgorzata Sieradzka adwokat prowadzący Kancelarię Adwokacką MSW, wykładowca Uczelni Łazarskiego

dr Małgorzata Sieradzka adwokat prowadzący Kancelarię Adwokacką MSW, wykładowca Uczelni Łazarskiegoźródło: Materiały Prasowe

Przedsiębiorca, który udzielił klientowi błędnej informacji, nie może tłumaczyć się tym, że zainteresowany mógł samodzielnie uzyskać prawidłowe dane.

Reklama


Reklama


TEZA

Podanie konsumentowi przez przedsiębiorcę błędnej informacji dotyczącej np. terminu zakończenia umowy o świadczenie usług jest praktyką handlową wprowadzającą w błąd. I to bez względu na liczbę osób, do których skierowana była informacja. Może chodzić o jednego tylko konsumenta.

Skoro praktykę handlową uznaje się za wprowadzającą w błąd, jeżeli przedsiębiorca udzielając fałszywej informacji, mógł do tego stopnia zdezorientować przeciętnego konsumenta, że ten był w stanie podjąć decyzję dotyczącą transakcji, której inaczej by nie brał pod uwagę, to nie ma potrzeby badać, czy takie zachowanie profesjonalisty jest sprzeczne z wymaganiem staranności zawodowej w rozumieniu dyrektywy 2005/29/WE o nieuczciwych praktykach handlowych.


Pozostało jeszcze 92% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama