statystyki

Firma przewozowa zniszczyła towar? Zapłaci za utracone zyski

autor: Joanna Kowalska28.01.2015, 07:23; Aktualizacja: 28.01.2015, 08:02
paczka-kurier

W trakcie transportu przesyłka uległa uszkodzeniu, które poszkodowany wycenił na kilkanaście tysięcy złotychźródło: ShutterStock

Jeśli przewoźnik uszkodził towar w wyniku rażącego niedbalstwa, poszkodowanemu przysługuje pełne odszkodowanie, obejmujące zarówno straty, jak i spodziewane korzyści. Opierając się na tej tezie Sąd Okręgowy w Białymstoku odrzucił apelację firmy przewozowej i zobowiązał ją do zapłaty 11,5 tys. zł na rzecz pokrzywdzonego. Zasądzona suma miała pokryć nie tylko cenę naprawy uszkodzonego w transporcie zestawu nagłośnieniowego, ale też koszt wypożyczenia sprawnego sprzętu do czasu zreperowania uszkodzonego.

Reklama


Sprawa dotyczyła mężczyzny, który zamówił kolumny głośnikowe z osprzętem warte prawie 48 tys. zł. Sprzedawca zlecił ich dostarczenie firmie przewozowej. W trakcie transportu przesyłka uległa uszkodzeniu, które poszkodowany wycenił na kilkanaście tysięcy złotych. Po zgłoszeniu reklamacji, w toku postępowania likwidacyjnego, ubezpieczyciel kuriera wypłacił poszkodowanemu zaledwie 1,5 tys. zł.


Pozostało jeszcze 67% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama