statystyki

Za brak należytej informacji w porę zapłaci biuro podróży

autor: Urszula Lawina21.01.2015, 07:31

Pan Jacek opłacił w biurze podróży pobyt w hotelu na Kubie. Jednak po przylocie został zatrzymany na lotnisku z powodu braku wizy, ponieważ organizator imprezy nie powiadomił go o konieczności jej posiadania. – Czy mogę liczyć na zwrot kosztów – pyta zawiedziony podróżnik.

Reklama


Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, organizator turystyki, czyli biuro proponujące panu Jackowi usługę turystyczną polegającą na pośrednictwie w rezerwacji i wykupieniu pobytu na Kubie, zobowiązane było dostarczyć mu informacje na temat przepisów wizowych jeszcze przed podpisaniem umowy. Nie czyniąc tego, odpowiada – zgodnie z przepisami – za nienależyte wykonanie umowy. Z tego tytułu nasz czytelnik ma prawo do złożenia zawiadomienia lub reklamacji już w czasie trwania jego urlopu (z którego, nota bene z winy biura nie skorzystał) albo do 30 dni od jego zakończenia. Powinien w nim oszacować wysokość swojego roszczenia, domagając się zwrotu kosztów pobytu, transportu i dodatkowego przelotu powrotnego, który musiał wykupić, ponieważ nie został wpuszczony na terytorium Kuby. Nie należy ona bowiem do krajów, w których wizę można otrzymać na lotnisku po przylocie.


Pozostało jeszcze 53% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama