statystyki

Koniec przewozów kabotażowych - Polska walczy o zmianę niemeickich przepisów

autor: Piotr Szymaniak19.01.2015, 07:22; Aktualizacja: 19.01.2015, 09:36
Ekspert przyznaje, jednak, że o ile tranzytu, jak i transportu międzynarodowego nie należy utożsamiać z delegowaniem pracowników, o tyle przewozy kabotażowe w niektórych sytuacjach już tak

Ekspert przyznaje, jednak, że o ile tranzytu, jak i transportu międzynarodowego nie należy utożsamiać z delegowaniem pracowników, o tyle przewozy kabotażowe w niektórych sytuacjach już takźródło: ShutterStock

Niespójne unijne przepisy mogą sprawić, że wykonywanie takich zleceń będzie utrudnione. Niemcy już ograniczyli dostęp do rynku, i to w zgodzie z prawem UE

Reklama


Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, europosłowie i stowarzyszenia transportowe prześcigają się w słaniu pism do Komisji Europejskiej z prośbą o zbadanie, czy niemiecka ustawa o płacy minimalnej (Mindestlohngesetz – dalej: MiLoG) jest zgodna z prawem wspólnotowym. Większość argumentów ogniskuje się wokół kwestii ograniczenia swobody przepływu towarów i usług.

Zgodnie ze stanowiskiem Berlina do obowiązujących od początku roku przepisów mają się stosować wszystkie sektory zagrożone pracą na czarno: budownictwa, restauracyjno-hotelarski, rozrywki, czyszczenia budynków, spedycji, transportu i logistyki itd. Niemieckie przepisy nie tylko wymagają, aby pracownik wykonujący pracę na terenie tego kraju zarabiał 8,5 euro za godzinę, ale też by jego zagraniczny pracodawca spełnił wiele wymagań formalnych (powiadomienie urzędu celnego o zamiarze wysłania pracownika, ewidencjonowanie jego czasu pracy na terenie Niemiec etc.).

Zarówno niemieckie MSZ, jak i resorty pracy i finansów nie odpowiadają precyzyjnie, czy przepisy wynikające z MiLoG odnoszą się do każdego rodzaju transportu: tranzytu, jazdy docelowej czy przewozów kabotażowych (wykonywanych wewnątrz terytorium Niemiec przez przewoźnika z innego kraju). Tymczasem wygląda na to, że trudno będzie udowodnić, iż nasi zachodni sąsiedzi nie mieli prawa do wprowadzenia takich ograniczeń w stosunku do kabotażu.


Pozostało jeszcze 80% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama