Ponad 40 proc. klientów banków ma małą wiedzę na temat przysługujących im praw na rynku usług bankowych.
Ponad 40 proc. klientów banków ma małą wiedzę na temat przysługujących im praw na rynku usług bankowych.
Klienci banków rzadko dochodzą swoich praw w kontakcie z bankami – stwierdzili uczestnicy debaty pt. „Konsumenci na rynku usług bankowych”. Jej organizatorem były Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Udział w dyskusji wzięli przedstawiciele banków oraz instytucji chroniących prawa klientów.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie urzędu wynika, że niemal 40 proc. konsumentów ma małą wiedzę na temat praw, jakie przysługują im względem instytucji finansowych. W efekcie klienci banków rzadko próbują dochodzić swoich racji i uważają, że są słabszą stroną.
Zdaniem Jarosława Króla, wiceprezesa UOKiK, wolny rynek i rosnąca konkurencja w sektorze usług bankowych skutkują ciągłymi zmianami w ofertach skierowanych do potencjalnych klientów. Natomiast brak wystarczającej wiedzy jest dla konsumentów przeszkodą w satysfakcjonującym uczestnictwie na rynku usług bankowych.
Tymczasem biorąca udział w dyskusji Katarzyna Marczyńska – arbiter bankowy – zwróciła uwagę na to, że coraz więcej konsumentów decyduje się na złożenie reklamacji. Jej zdaniem to duży krok naprzód.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama