Czy za gwarancję pobierana jest opłata

Kupując meble, domagałam się od sprzedawcy udzielenia gwarancji. Poinformował mnie, że mogę ją otrzymać dopiero po uiszczeniu dodatkowej opłaty, co oznaczałoby, że za meble z gwarancją musiałabym zapłacić więcej. Czy gwarancja daje mi jakieś dodatkowe uprawnienia, za które warto byłoby dopłacić do ceny zakupu?

Czy można żądać zwrotu pieniędzy

Już dwa razy był naprawiany czajnik w ramach reklamacji. Ostatnio sprzedawca odesłał mnie do gwaranta w celu prowadzenia dalszych napraw. Czy mogę zrezygnować z napraw i domagać się oddania pieniędzy?

Czy sprzedawca może odmówić reklamacji

W zakupionym niedawno robocie kuchennym popsuła się część służąca do rozdrabniania warzyw. Sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji i odsyła mnie do producenta, który udzielił gwarancji na zakupiony towar. Czy ma on takie uprawnienia?

Czy klient pokrywa koszty transportu

Sprzedawca poinformował mnie, że przyjmie reklamację lodówki pod warunkiem dostarczenia jej do sklepu na mój koszt. Wskazał wiszącą w sklepie informację o tym, że towar powinien dostarczyć na swój koszt konsument. Czy mimo takiej informacji sprzedawca powinien jednak zapłacić za transport?

Czy reklamować wadliwy montaż

Kupiłem regał w częściach. Mimo że składając go, postępowałem ściśle według instrukcji, to nie udało się mi zamontować drzwi od szafek. Czy z tego powodu mogę zareklamować regał?

Czy mogę wystąpić o wymianę telewizora

Kupiłam telewizor, który po dwóch miesiącach przestał pokazywać na ekranie obraz. Chcę wymienić odbiornika na nowy, co może mi zapewnić sprzedawca, bo gwarancja tego nie przewiduje. Czy mogę do sprzedawcy wystąpić z takim żądaniem, skoro otrzymałam kartę gwarancyjną?

To jest tylko część artykułu. W pełnej wersji poznasz odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania. Zobacz pełną treść artykułu w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Czy lepiej korzystać z gwarancji, czy rękojmi.