Zamówienie złożone u konsultanta o zmianę umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych nie oznacza zawarcia umowy. Propozycje składane w rozmowie telefonicznej są tylko zaproszeniem.
Coraz częściej konsumenci, nie wychodząc z domu, zawierają umowy o zmianę sposobu świadczenia usług telekomunikacyjnych, kupują telefon lub modem z wykorzystaniem strony internetowej. Przystępując do takiej transakcji, korzystają z internetu, telesprzedaży, faksu lub telefonu, a w dodatku zamówienia składają u konsultanta. Zawierając kontrakt na odległość z wykorzystaniem telefonu, mają inne prawa niż wówczas, gdy zrobią to w salonie operatora.

Do domu przyjeżdża kurier

Aby zachęcić konsumenta do zmiany umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, często przedstawiciel operatora proponuje, że przyśle do jego domu kuriera z umową. Zdarza się, że osoba, która rozważa zmianę umowy, ma wówczas wątpliwości, czy zgoda na wizytę kuriera automatycznie oznacza przystąpienie do umowy i czy musi ją od razu w domu podpisać.
To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jak zawrzeć umowę telekomunikacyjną.
W pełnej wersji artykułu przeczytasz więcej o:

- Złożeniu na umowie podpisu, który oznacza akceptację regulaminu i cennika
- O tym, że umowa nie zostaje zawarta w momencie internetowego zamówienia
- Dziesięciodniowym terminie na odstąpienie od umowy
- Od umowy podpisanej w siedzibie przedsiębiorcy nie można odstąpić