Prawo do informacji w sklepie. Jakich informacji sprzedawca musi udzielić konsumentowi?

Jednym z praw konsumenta jest prawo do informacji. W zależności od sytuacji i sposobu w jaki nabywamy produkt, sprzedawca musi w sposób jasny i zrozumiały udzielić istotnych informacji.

sklep, jedzenie, market, zakupy

żródło: ShutterStock

Kiedy konsument nabywa produkt, obowiązkiem sprzedawcy jest udzielenie niezbędnych informacji. Jeżeli konsument odczuwa taką potrzebę sprzedawca musi wyjaśnić budzące wątpliwości punkty umowy. W trakcie zakupów można także zażądać przetestowania urządzenia - np. włączenia go do prądu. Rzecz jasna całkowicie zabronione jest wprowadzanie konsumenta w błąd. Ponadto przekazywana informacja musi zostać sformułowana w jasny i zrozumiały sposób. Co ważne - musi zostać udzielona w języku polskim. Informacje to, jak czytamy w serwisie UOKiK:
rodzaj rzeczy
nazwa producenta lub importera
znak bezpieczeństwa i zgodności;informacje o dopuszczeniu do obrotu w Polsce
określenie energochłonności (gdy rodzaj rzeczy na to pozwala) bądź inne dane jeśli to konieczne.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!