● Czy zgody marketingowe sprzed kilku lat wymagają ponownego potwierdzenia
Wiele lat temu nasza firma pozyskała zgody od klientów na wysyłanie im wiadomości reklamowych. Wiem jednak, że zmieniało się wiele przepisów, w tym także regulacje prawa telekomunikacyjnego. Czy nasza firma musi ponownie poprosić klientów o zgody?
Nie. Rzeczywiście regulacje prawa telekomunikacyjnego w ostatnich latach istotnie się zmieniały i rzeczywiście uzyskanie zgody klienta na przesyłanie mu ofert marketingowych jest kluczowe, by uwolnić się od odpowiedzialności za wysłanie niezamówionej informacji marketingowej. Żaden przepis jednak nie wskazuje, by dawniej uzyskane zgody utraciły w którymkolwiek momencie swoją moc. Przedstawiciele doktryny więc uspokajają, twierdząc, że raz uzyskana zgoda jest ważna aż do jej ewentualnego odwołania przez klienta. Jeśli takiej czynności klient nie dokonał, niezależnie od zmian legislacyjnych można przesyłać mu informacje służące celom marketingowym.