statystyki

Prawnicy na YouTube. Czy to ma sens

autor: Grzegorz Furgał23.02.2016, 09:50; Aktualizacja: 23.02.2016, 09:58
YouTube

Podstawowa zasada jest taka, że komunikaty muszą być zwięzłe. Dobrym pomysłem są wideowizytówki adwokatów lub radców prawnych, a także krótkie filmy z praktycznymi poradami prawnymi z określonej specjalizacjiźródło: Bloomberg
autor zdjęcia: Kiyoshi Ota

Marketing prawniczy to nie lada wyzwanie. Ograniczenia ustawowe, kodeksy etyczne i specyfika usług wymaga umiejętnego podejścia do tematu oraz solidnej znajomości rynku i oczekiwań klientów. Jednocześnie podejmowane działania muszą być innowacyjne. Właśnie dlatego ciekawym pomysłem w promocji kancelarii prawnej jest wykorzystanie YouTube do wideomarketingu.

Statystyki robią w końcu wrażenie: portal ten jest dostępny w 61 krajach i 61 językach, a co minutę trafia do niego w sumie  100 godzin nowych filmów. W Polsce to najpopularniejszy kanał z materiałami wideo, a co ważniejsze, jest on drugą, po Google, najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką informacji.

Kluczowym elementem wideomarketingu jest emocjonalny przekaz. Jednak krzykliwe logotypy i agresywne kampanie promocyjne w przypadku branży prawniczej mogą doprowadzić do niepożądanego skutku: wykreowania wizerunku kancelarii jako firmy typowo sprzedażowej. Nie współgra to z powagą zawodu. Jakiego więc rodzaju materiały filmowe prawnicy powinni zamieszczać na YouTube? Podstawowa zasada jest taka, że komunikaty muszą być zwięzłe. Dobrym pomysłem są wideowizytówki adwokatów lub radców prawnych, a także krótkie (co najwyżej półtoraminutowe) filmy z praktycznymi poradami prawnymi z określonej specjalizacji. W ten sposób prezentujący je prawnik buduje wizerunek eksperta w swojej dziedzinie.


Pozostało 54% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane