statystyki

Niedbalstwo pełnomocnika obciąża klienta

autor: Ewa Maria Radlińska04.02.2016, 07:13; Aktualizacja: 04.02.2016, 07:13

Spóźnionej apelacji nie uratuje powoływanie się przez klienta na błąd pełnomocnika. Wniosku o przywrócenie terminu nie można bowiem opierać na tym, że to nie strona, a jej adwokat zaniedbał dokonania czynności procesowej.

Mężczyzna, który był pozwanym w pewnej sprawie wniósł apelację od wyroku sądu rejonowego, wnosząc jednocześnie o zwolnienie z opłaty od apelacji. Referendarz sądowy oddalił ten wniosek. Pozwany złożył skargę na orzeczenie referendarza, ale miała ona braki formalne. Sąd wezwał go zatem do ich uzupełnienia poprzez: podpisanie skargi lub złożenie podpisanej, przedstawienie zarzutów, uzasadnienie skargi i przedłożenie odpisu dokumentu w terminie tygodniowym pod rygorem odrzucenia skargi.


Pozostało jeszcze 84% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane