Pudel w cieniu Pumy: "Pasożytnictwo" czy parodiowanie znaków towarowych

autor: Tomasz Jurczak20.04.2015, 06:00; Aktualizacja: 20.04.2015, 11:15
znak towarowy

Ochrona znaków wspólnotowych na terytorium Polski wynika z obowiązujących bezpośrednio przepisów rozporządzenia Rady nr 207/2009.źródło: ShutterStock

- Parodia czy pastisz znaków towarowych jako techniki naśladowcze nie są bynajmniej nowym zjawiskiem. Współcześnie w warunkach masowego obrotu towarowego ich „ofiarą” najczęściej padają globalne, popularne znaki towarowe. W praktyce stosowania prawa amerykańskiego znane spory na tym tle dotyczyły takich marek jak „Coca-Cola“, „Tommy Hilfiger“ czy „Barbie“ - zauważa dr Igor B. Nestoruk, radca prawny, adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji UAM w Poznaniu.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:gazetaprawna.pl
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane