Zmowy powodują wyższe ceny

02.05.2012, 07:18; Aktualizacja: 02.05.2012, 08:41
Zmowy powodują wyższe ceny

Zmowy powodują wyższe cenyźródło: ShutterStock

Zmowy cenowe należą do najpoważniejszych naruszeń konkurencji. Obok porozumień przetargowych, podziału rynku, kontrolowania produkcji i zbytu towarów zaliczane są do katalogu tzw. hardcore restrictions - mówi Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (3)

  • M(2012-05-02 08:33) Zgłoś naruszenie 00

    Do tego należy dodać celowe pogarszanie jakości towarów, co skutkuje produkowaniem dużej ilości odpadów. Lobbing np. przemysłu naftowego, papierniczego, włókienniczego na rzecz nieekonomicznych technologi pochłaniających wysokie koszty dla konsumentów. Tak przestępcza działalność producentów tworzy z nas współwinnych obecnej rzeczywistości.

    Odpowiedz
  • antymonopol(2012-05-02 09:30) Zgłoś naruszenie 00

    Adam Smith już 3 wieki temu wiedział, że tworzenie różnego rodzaju stwoarzyszeń zawodowych (takich jak cechy czy współczesne korporacje) sprzyja powstawaniu zmów cenowych. Klient jest wobec takiej sytuacji bezradny, bo spotkania członków takich organizacji odbywają się niejako za jego plecami.
    Tworzenie organizacji zrzeszających usługodawców powinno być prawnie zakazane.

    Odpowiedz
  • Oburzony(2012-05-02 17:22) Zgłoś naruszenie 00

    Do M.Jak najbardziej ma Pani (Pan) rację.Ale przypuśćmy,że towar jest produkowany przez tego samego producenta i pod tym samym logo i marką, ale o wyraźnie pogorszonej jakości. Wprowadza to w błąd konsumenta, przyzwyczajonego do tego produktu.Dlaczego producent nie produkuje, tego towaru pod innym logo i pod inną nazwą ? Np. zamiast dżem, nie pisze nazwy galaretka owocowa ?(to już tej chwili powszechne). Przecież nie zmienia ceny produktu, a nawet ją podwyższa.

    Dlaczego PIH kontrolując produkty i ich receptury, nie ma prawa zabronić używania dotychczasowej nazwy i logo, przy zmianie receptury ? To byłoby najbardziej widoczne dla konsumenta, bo sprawdzić jakość produktu, to może dopiero po kupieniu ( coraz częściej np. ciemne szkło, zamiast przeźroczystego, brak możliwości przekrojenia wędlin, czy też ich wypróbowania - to już prawdziwa utopia w Polsce). Mnie , jako konsumentowi, podpadają jakościowo, najbardziej znani producenci żywności, właśnie z powyższych powodów.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane