Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej ostrzega przed nieuczciwymi praktykami polegającymi na podstępnym skłanianiu abonentów do zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Do UKE napływają liczne skargi od osób, które skarżą się na nieuczciwe działania akwizytorów reprezentujących Telekomunikację Novum. Nieuczciwe działanie polega na przedstawianiu abonentom Telekomunikacji Polskiej decyzji podpisanej przez prezesa UKE, która ma jakoby zastępować umowę w zakresie połączenia sieci Telekomunikacji Novum Sp. z o.o. z siecią Telekomunikacji Polskiej. Dokument ten jest jednak fałszywy.
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej ostrzega przed nieuczciwymi praktykami polegającymi na podstępnym skłanianiu abonentów do zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Do UKE napływają liczne skargi od osób, które skarżą się na nieuczciwe działania akwizytorów reprezentujących Telekomunikację Novum. Nieuczciwe działanie polega na przedstawianiu abonentom Telekomunikacji Polskiej decyzji podpisanej przez prezesa UKE, która ma jakoby zastępować umowę w zakresie połączenia sieci Telekomunikacji Novum Sp. z o.o. z siecią Telekomunikacji Polskiej. Dokument ten jest jednak fałszywy.
Efektem opisanych działań jest wyłudzenie od abonentów danych osobowych oraz skłonienie ich do podpisania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Dlatego też prezes UKE przestrzega przed tego typu nieuczciwymi praktykami i zwraca uwagę na to, że fałszywa decyzja ma kilka wersji, które różnią się w zależności od regionu kraju, w którym działają akwizytorzy spółki. Ponadto prezes UKE powziął decyzję o powiadomieniu organów ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.
Urząd zwraca także uwagę abonentów na potrzebę dokonywania dokładnej analizy przedstawianych przez przedstawicieli różnych firm ofert i dokumentów. W razie wątpliwości można skontaktować się z uruchomionym przez prezesa UKE Telefonicznym Centrum Informacji Konsumenckiej. Eksperci czekają pod numerami 801 900 853 lub 22 534 91 74 od poniedziałku do piątku w godzinach 7.15 – 16.15. Kontaktować można się także e-mailowo pod adresem: uke@uke.gov.pl.
Warto także pamiętać, że zgodnie z ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, w przypadku zawarcia przez abonenta umowy poza lokalem przedsiębiorstwa (np. w domu) lub na odległość (np. przez telefon), abonent może od niej odstąpić w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
To nie pierwszy przypadek stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych przez Telekomunikację Novum. W 2009 r. prezes UKE ukarał spółkę za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych. Natomiast na początku tego roku ponownie wszczął postępowanie w sprawie nałożenia kary pieniężnej na tego operatora, między innymi za wprowadzanie w błąd osób podpisujących umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
Podstawa prawna
Ustawa z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2000 r. nr 22, poz. 271).
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama