statystyki

SHOWROOM bez znaku towarowego. Sąd UE: Liczy się całościowy odbiór znaku

autor: Sławomir Wikariak24.09.2019, 19:00
Zdaniem składu orzekającego w tej sprawie całościowe postrzeganie obydwu znaków może powodować, że klienci będą się mylić

Zdaniem składu orzekającego w tej sprawie całościowe postrzeganie obydwu znaków może powodować, że klienci będą się mylićźródło: ShutterStock

Polskiej spółce odmówiono rejestracji słowno-graficznego znaku towarowego „SHOWROOM”. Choć istniejąca już marka „SHOWROOM86” różni się dodaną liczbą, to zasadnicza część obydwu znaków jest taka sama – uznał Sąd Unii Europejskiej.

Polska firma prowadząca sklep internetowy z wyszukanymi ubraniami chciała zastrzec jako unijny znak towarowy oznaczenie słowno-graficzne „SHOWROOM”. Sprzeciw wobec tego złożyła belgijska spółka mająca prawa do znaku „SHOWROOM86”. Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) uwzględnił go i odmówił rejestracji w klasach dotyczących m.in. handlu odzieżą.

Sąd Unii Europejskiej, do którego odwołała się polska firma, uznał odmowę za uzasadnioną. Jego zdaniem nowy znak byłby zbyt podobny do już zarejestrowanego i mógłby wprowadzać konsumentów w błąd.


Pozostało 70% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane