statystyki

SHOWROOM bez znaku towarowego. Sąd UE: Liczy się całościowy odbiór znaku

autor: Sławomir Wikariak24.09.2019, 19:00
Zdaniem składu orzekającego w tej sprawie całościowe postrzeganie obydwu znaków może powodować, że klienci będą się mylić

Zdaniem składu orzekającego w tej sprawie całościowe postrzeganie obydwu znaków może powodować, że klienci będą się mylićźródło: ShutterStock

Polskiej spółce odmówiono rejestracji słowno-graficznego znaku towarowego „SHOWROOM”. Choć istniejąca już marka „SHOWROOM86” różni się dodaną liczbą, to zasadnicza część obydwu znaków jest taka sama – uznał Sąd Unii Europejskiej.

Polska firma prowadząca sklep internetowy z wyszukanymi ubraniami chciała zastrzec jako unijny znak towarowy oznaczenie słowno-graficzne „SHOWROOM”. Sprzeciw wobec tego złożyła belgijska spółka mająca prawa do znaku „SHOWROOM86”. Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) uwzględnił go i odmówił rejestracji w klasach dotyczących m.in. handlu odzieżą.

Sąd Unii Europejskiej, do którego odwołała się polska firma, uznał odmowę za uzasadnioną. Jego zdaniem nowy znak byłby zbyt podobny do już zarejestrowanego i mógłby wprowadzać konsumentów w błąd.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane