Jazda na rowerze obowiązkowo w kasku. Rząd zaostrzy też przepisy dla kierowców

autor: Tomasz Żółciak08.02.2018, 07:56; Aktualizacja: 08.02.2018, 14:23
rower, rowery

rower, roweryźródło: ShutterStock

Specjalny zespół złożony z przedstawicieli kilku ministerstw i instytucji badawczych zarekomendował wprowadzenie zmian do przepisów dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dwie najważniejsze z nich: obowiązkowe kaski rowerowe dla dzieci, a dla kierowców niższa prędkość maksymalna w terenie zabudowanym w godzinach nocnych.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (50)

  • antykask(2018-07-18 16:35) Zgłoś naruszenie 10

    Dlaczego obowiązkowe kaski rowerowe dla dzieci, a nie dla wszystkich kierowców?... Czyżby lobby producentów kasków nie było dość sprawne?... Ale... jeśli wprowadzą obowiązkowe jakieś kaski także dla dorosłych, jako kolejne ograniczenie naszej wolności, to ja... raczej sprzedam rower, aniżeli kupię im jakiś zasr….. kask!

    Odpowiedz
  • egow(2018-02-10 10:05) Zgłoś naruszenie 00

    powinni wszystkim rowerzystom, nie tylko dzieciom, narzucić: kask, dobre oświetlenie (normy wielkości i siły światła), przy policyjnej kontroli sprawdzać hamulce itd. Posiadanie pojazdu to nie tylko przywileje, a z jakiegoś powodu niektórym się wydaje, że obowiązki są tylko dla 4 kółek.

    Odpowiedz
  • Ralfi(2018-05-11 10:50) Zgłoś naruszenie 00

    Ja proponuję jeszcze nałożyć obowiązek posiadania kasku oraz ochraniaczy stawów przez dzieciaki w szkole podstawowej (do rozważenia dzieci w wieku przedszkolnym). Wszak wiadomo co się czasami dzieje na przerwach pomiędzy lekcjami. Nieśmiało twierdzę, że tam dziecko jest bardziej narażone na uszczerbek na zdrowiu niż jadąc na rowerze po ścieżce rowerowej. Można też rozważyć obowiązek zawożenia dzieci do szkoły samochodem (zamiast, żeby na piechotę chodziły). W końcu w samochodzie są potencjalnie bardziej bezpieczne, no i w foteliku - przypięte pasami bezp.

    Odpowiedz
  • alal(2018-02-10 19:53) Zgłoś naruszenie 00

    Obowiazek to narnac w rzadek .

    Odpowiedz
  • Anty cebula(2018-02-09 03:22) Zgłoś naruszenie 00

    Do wszystkich spiskowiczów, spróbujcie przywalić przy 30km/h glową o asfalt. Tak wam żal wydać 50zł na to żeby chronić zdrowie i życie najbliższych? Jak naród ciemny to trzeba nakazem inaczej nie zrozumieją. A za przekroczenie predkości o 50km/h powinien być mandat 10 000zł, wtedy nikt by sie nie odważył przekraczać.

    Odpowiedz
  • milion(2018-02-09 14:31) Zgłoś naruszenie 00

    przepraszam ale "relatywnie duża" to nic nie znaczy proszę liczby - ilu młodocianych rowerzystów miało wypadek na rowerze, ilu odniosło obrażenia głowy... podobnie z innymi obostrzeniami. konkrety. konkretne statystyki - koniec z ulubiona przyczyną wypadków policji tj. nadmierna prędkość i niedostosowanie prędkości do warunków jazdy. gdzie marchewka? dziurawa droga to i 30 może być za dużo. brak pobocza, rowy.

    Odpowiedz
  • Marek(2018-02-08 20:09) Zgłoś naruszenie 00

    Powinna być przywrócona karta rowerowa.

    Odpowiedz
  • hasiok(2018-02-08 16:49) Zgłoś naruszenie 01

    Statystycznie ja mam kapuste ,ty masz mięso czyli obaj mamy gołąbki ;]

    Odpowiedz
  • DHHF(2018-02-11 21:18) Zgłoś naruszenie 00

    NAJGORSZE,ŻE WŁADZA KTÓRA WPROWADZA TE OGRANICZENIA SAMA MA PROBLEM Z ICH PRZESTRZEGANIEM!!CIĄGLE PANUJE U NAS FEUDALNA ZASADA,ŻE WŁADZA MOŻE WIĘCEJ, TJ, MOŻE OLEWAĆ WPROWADZANIE PRZEZ NIĄ PRZEPISY!!TO TAK JAKBY SPOŁECZEŃSTWO BYŁO WROGIEM!!

    Odpowiedz
  • O_01(2018-02-08 10:29) Zgłoś naruszenie 01

    Pytanie do Autora: co to jest wymieniony w artykule "teren zabudowany"? W którym art. PORD znajdę jego definicję?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • antykask(2018-02-10 21:11) Zgłoś naruszenie 00

    Można też wprowadzić obowiązek zakładania kasków dla pieszych, w trosce o ich zdrowie i życie rzekomo, bo przecież pieszy może się przewrócić i uderzyć głową o kant krawężnika, a to może się skończyć nawet śmiercią... Oczywiście skutek byłby taki, że ci, którzy kręcą biznesy w branży produkującej owe kaski pobudowaliby sobie pałace, wymienili limuzyny na nowszy model, a niektórzy być może kupiliby sobie odrzutowce, natomiast wszyscy piesi by się musieli na to zrzucić...

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane