statystyki

Klient już nie taki słaby w sporze z zagranicznym sprzedawcą

autor: Patrycja Otto30.10.2017, 07:55; Aktualizacja: 30.10.2017, 08:43
Od końca 2014 r. nastąpiło ujednolicenie praw konsumentów UE

Od końca 2014 r. nastąpiło ujednolicenie praw konsumentów UEźródło: ShutterStock

Sześć na 10 spraw trafiających do Europejskiego Centrum Konsumenckiego załatwianych jest po myśli konsumentów.

Wypłacenie 2 tys. zł odszkodowania przez hotel w Czechach za zniszczoną deskę snowboardową, zwrot 40 tys. zł przez hiszpański hotel za ukradzione w nim rzeczy czy 1,7 tys. zł odszkodowania za spamowanie skrzynki pocztowej przez szwedzkiego przedsiębiorcę – to przykłady tegorocznych, skutecznych interwencji Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Od stycznia do września tego roku o pomoc w rozwiązaniu sporu z przedsiębiorcą poprosiło niemal 3,6 tys. konsumentów. – W sumie pozytywny finał znajduje ok. 60 proc. trafiających do nas spraw – wylicza Katarzyna Słupek, rzeczniczka ECK. Dodaje, że odsetek spraw, które kończą się korzystnie dla konsumentów, zwiększa się co roku średnio o kilka punktów procentowych.

Do ECK zgłaszamy się najczęściej, gdy przedsiębiorca odmówił nam wypłaty odszkodowania lub przyznał dużo niższe od oczekiwanego. Za sprawą dyrektywy obowiązującej w naszym kraju od końca 2014 r. nastąpiło ujednolicenie praw konsumentów na terenie Unii Europejskiej.

– To był bodziec, który zachęcił Polaków do kupowania na większą skalę w zagranicznych sklepach internetowych, rezerwowania usług na zagranicznych portalach. Szczególnie że coraz więcej osób podróżuje, co wiąże się z kupowaniem biletów na samolot czy pociąg oraz opłacaniem noclegów we własnym zakresie – tłumaczy Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przy którym działa ECK.


Pozostało 68% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane