Jak hotele odpowiadają za rzeczy pozostawione przez gości

Jak hotele odpowiadają za rzeczy pozostawione przez gości? Artykuły 846-852 Kodeksu cywilnego opisują Odpowiedzialność, prawo zastawu i przedawnienie roszczeń utrzymujących hotele i podobne zakłady.

hotel, recepcja

autor: pżródło: ShutterStock

Artykuły 846-852 KC opisują odpowiedzialność, prawo zastawu i przedawnienie roszczeń utrzymujących hotele i podobne zakłady. Zgodnie z przepisami właściciel hotelu jest odpowiedzialny za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez gościa, jeżeli szkoda nie wynikła z powodu właściwości przedmiotu, siły wyższej lub z winy gościa. Jako rzecz wniesionąrozumiemy przedmiot, który podczas wyziyt gościa w hotelu znalazł się tam razem z nim i zostałpowierzony utrzymującemu zarobkowo hotel w miejscu przez niego wskazanym, lub przeznaczonym do tego celu.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Reklama